Odobreni prvi moratoriji na kredite, podnesene hiljade zahtjeva

0

Kao jedna od mjera koje su donesene kako bi se ublažile ekonomske posljedice izazvane pandemijom koronavirusa predviđeno je i uvođenje moratorija na plaćanje kreditnih obaveza.

Ovom mjerom predviđeno je da svi građani i privrednici pogođeni efektima koronavirusa imaju pravo tražiti od svojih banaka moratorij na plaćanje kredita od 90 dana, što je period u kojem miruje otplata i nema obračuna zatezne kamate, a potom sa bankom mogu dogovarati i druge mjere.

Analiza efeketa na poslovanje klijenata

Većina banaka je već pripremila procedure za jednostavnu i sigurnu komunikaciju sa klijentima i na svojim web stranicama objavila ko ima pravo na korištenje moratorija i na koji način ga može dobiti.

Jedna od banaka koja je među prvima započela sa ovim aktivnostima je ProCredit Banka koja je već  sredinom marta 2020. godine počela sa analizom efekata za pravna i fizička lica izazvanih pandemijom virusnog oboljenja „COVID-19“.

Razumijevanje poslovnih modela klijenata banke omogućilo nam je  da u kratkom vremenu reagujemo kako bi se ublažili efekti trenutne krize – rečeno je za BiznisInfo iz ove banke.

Službenici ProCredit Banke do ponedjeljka su kontaktirali i obavili razgovore sa 90 posto klijenata banke, a stupanjem na snagu odluka entitetskih Agencija za bankarstvo, Banka  je počela sa odobravanjem privremenih obustava plaćanja kreditnih obaveza i drugih olakšica. Napominju da su ove olakšice određene u skladu sa individualnim potrebama klijenata a do sada su odobrene za 10 posto klijenata Banke.

ProCredit Banka razmatra sve Zahtjeve klijenata u skladu sa posebnim mjerama koje su definisane odrednicama Odluka entitetskih Agencija za bankarstvo. Zahtjevi klijenata se rješavaju brzo i efikasno a olakšice za ublažavanje efekata COVID-19 se odobravaju klijentima prije dospijeća njihovih kreditnih obaveza – rečeno nam je u ProCredit banci.

Zahtjevi na nivou očekivanja

Zahtjevi uveliko pristižu i u Addiko banku d.d. Sarajevo.

Addiko banka do sada je dobila oko 1.200 zahtjeva fizičkih i pravnih lica što je u nivou očekivanja koje je ova banka imala – rečeno je za na portal iz ove banke.

Obzirom da su zahtjevi podneseni tokom vikenda i u ponedjeljak, još uvijek su u fazi provjere informacija i komunikacije sa klijentima.

Očekujemo da prvi zahtjevi biti odobreni u narednih nekoliko dana, najkasnije krajem sedmice. Uložili smo ogromne napore, kako bismo maksimalno ubrzali proces obrade i omogućili klijentima što brže rješavanje njihovih zahtjeva. Procedura u našoj banci traje par dana, a podrazumijeva prijem zahtjeva od strane klijente, kontaktiranje klijenta radi eventualne dopune informacija, te interna analiza zahtjeva i donošenje odluke o opravdanosti zahtjeva klijenta – kažu u Addiko banci.

Hiljade zahtjeva pristiglo

I Raiffeisen banka svakodnevno zaprima zahtjeve klijenata za odobrenje posebnih mjera za ublažavanje servisiranja obaveza prema banci.

Banka postupa u skladu s odlukama bankarskih agencija. Do danas je Zahtjev podnijelo 3.737 klijenata – rečeno je za BiznisInfo iz Raiffeisen banke.

Napominju kako na pristigle Zahtjeve klijenata nastoje odgovoriti u što kraćem roku, te će klijenti koji su već podnijeli Zahtjev u narednih nekoliko dana putem e-maila, SMS ili Viber poruke dobiti povratnu informaciju o njegovom statusu.

D. Hadžić