Počinje revitalizacija i rekonstrukcija Luke Brčko, radovi vrijedni 10 miliona eura

0

Brčko počinje revitalizaciju i rekonstrukciju Javnog preduzeća Luka Brčko koji je od opšteg značaja za privredu BiH. Za realizaciju ovog poslovnog projekta, potpisan je ugovor o kreditnom aranžmanu sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj od deset miliona eura, izvijestila je RTRS.

Potencijal Luke Brčko je pretovar milion tona robe. Prošle godine pretovareno je 77 hiljada tona, a za prvih šest mjeseci ove godine, 107 hiljada tona.

Prema riječima direktora JP Luka Brčko, Pere Gudeljevića, ovo javno preduzeće želi da poveća obim pretovara robe i zbog toga i počinje projekat rekonstrukcije infrastrukture.

“Radi se o infratrukturnim projektima u samoj luci i na pristupnoj cesti ka luci, odnosno izmiještanje kolosijeka iz centra grada, to su četiri podprojekta i peti projekat, odnosno podprojekat je kupovina nove dizalice, obzirom da luka u posljedne tri godine bilježi rast pretovara roba”, izjavio je Gudeljević.

Mato Lučić, direktor Direkcije za finansije Distrikta Brčko kaže da je riječ o povoljnom kreditnom aranžmanu sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj. Od deset miliona eura kredita, tri miliona su bespovratna, odnosno donacija Evropske banke.

“Finansiranje toga aranžamana bi bilo pod uslovima jedan posto kamate, grejs perid je tri godine, otplata je 12 godina u dvije godišnje rate. Ovom interesu kamate od jedan posto dodaje se i euri bor, koji je sada zaista nizak, koji je 0,07 posto”, pojašnjava Lučić.

Dosadašnji gradonačelnik Distrikta Brčko Anto Domić kaže da je rekonstrukcija i revitalizacija kapaciteta Luke Brčko, projekat koji će doprijeniti razvoju Distrikta.

“Brčko distrikt planira razvijati multimodalni centar ovdje na prostoru Distrikta, jer imamo sve preduslove pored luke, cestovnih koroidora, željezničkih koridora, najidealnije smo mjesto za tako nešto. I zbog postojanja željezničkog koridora, Vinkovci- Tuzla- Doboj koji je u prošlosti bio vrlo intenzivan u prometnom smislu”, rekao je Domić.

Računica u odnosu cijena u transportu robe riječnim i drumskim saobraćajem je neumoljiva. U jednom riječnom konvoju može se prevesti 9.000 tona robe, što je jednako tovaru od 360 kamiona nosivosti 25 tona.