Gradnja jednog od krucijalnih projekata bh. cestovne infrastrukture, međudržavnog mosta Svilaj preko rijeke Save, trebala bi uskoro početi nakon što su 17. juna odbijene sve žalbe na izbor izvođača radova, ekskluzivno saznaje „Dnevni avaz“.
Radi se o dionici autoputa u Hrvatskoj od Sredanaca do granice BiH, te na prostoru naše države od Odžaka do granice s Hrvatskom dužine deset kilometara, a izabrani izvođač radova nakon međunarodnog tendera je bosanskohercegovački konzorcij „Viadukt – Hering“.
Veliki zastoj
Time su se stekli svi uvjeti da nakon sedam godina zastoja i nakon treće tenderske procedure u posljednje četiri godine, konačno počne gradnja ovog važnog objekta. Ovu informaciju potvrdio nam je jučer i Igor Pejić, sekretar Ministarstva prometa i komunikacija BiH.
Vrijednost radova iznosit će 53,8 miliona KM (26,9 miliona eura), dok je rok za završetak radova, od dana uvođenja izvođača u posao, dvije godine.
– Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabavke Hrvatske 17. juna ove godine svojim je rješenjem odbila sve žalbe koje se odnose na izbor izvođača radova na ovom projektu. Ovo rješenje je konačno, protiv njega više nema prava žalbe. Na taj način konačno ćemo nakon sedam godina vrlo brzo početi s gradnjom ovog velikog projekta – kaže Pejić.
Dopunske dozvole
On je pojasnio za naš list da je sada sve na Hrvatskoj, kojoj je bh. strana prije tri dana predala i sve dopunske dozvole za okoliš, kako bi, a na osnovu procedura EU, bila dopunjena i građevinska dozvola.
– Ministarstvo prometa BiH svoj dio posla je završilo. U ponedjeljak čekamo odgovor iz Hrvatske kako bismo izvođača odmah uveli u posao – rekao nam je Pejić.
Afera “Strabag” pa “Viadukt”
Posao gradnje mosta dobio je najprije 2011. godine austrijski „Strabag“, ali nikada nije uveden u posao, nakon čega je pokrenut arbitražni spor. Ovu aferu uveliko istražuje i Tužilaštvo BiH. Drugi posao u posljednje četiri godine bio je dodijeljen firmi „Viadukt“, ali je nakon žalbi tender poništen, a radovi zaustavljen.
Brojke
– 53,8 miliona KM vrijednost projekta
– 660 metara dužina mosta
– 29 metara širina mosta
– 730 dana rok za završetak radova od dana uvođenja u posao
– 10 kilometara dužina dionice od BiH do Hrvatske