Počinje bitka milijardera: Threads protiv Twittera

0

Metina platforma Instagram zvanično je predstavila aplikaciju Threads, dizajniranu kao direktnog rivala Twitteru i najozbiljniju prijetnju dosadašnjoj društvenoj mreži Elona Muska.

Na Threadsu korisnici mogu da postavljaju tekst i linkove, da odgovaraju ili dijele tuđe postove. Aplikacija će korisnicima omogućiti da prenesu svoje postojeće liste pratilaca i imena naloga sa Instagrama, Metine aplikacije za objavljivanje fotografija i video-zapisa koja okuplja najpoznatije brendove i poznate ličnosti i koja ima više od dvije milijarde korisnika, navodi Bloomberg.

“Na aplikaciji je registrovano više od 10 miliona korisnika u prvih sedam sati”, rekao je Mark Zuckerberg, osnivač Mete, na svom Threads nalogu. Međutim, to je još daleko manje od više od 300 miliona korisnika Twittera, prenosi Investitor.me.

“Trebalo bi da postoji aplikacija za razmjenu mišljenja u javnosti, koja okuplja milijardu i više ljudi”, rekao je direktor Mete u ranijem postu na Threadsu. “Twitter je imao priliku da ovo uradi, ali nije uspio. Nadam se da mi hoćemo.”

Mnogi uticajni korisnici Instagrama tražili su od kompanije da napravi aplikaciju zasnovanu na tekstu, kaže Connor Hayes, potpredsednik.

“Kreatori su nam govorili: ‘Želimo alternativu onome što postoji i ne želimo da počnemo iznova da prikupljamo pratioce od nule’, rekao je Hayes u intervjuu, ne pominjući posebno Twitter.

Instagram i Facebook, oba u vlasništvu kompanije Meta, imaju dugu i uspješnu istoriju kopiranja proizvoda od konkurentskih društvenih mreža. Funkcija Reels bila je kopija TikTokove video-aplikacije, a Stories koji nestaju uslijedili su nakon uspona Snapchata, kompanije Snap Inc. Metine aplikacije su se indirektno nadmetale sa Twitterom da privuku pažnju korisnika tako što su se udvarale medijskim kućama, političarima i drugim uticajnim ličnostima da favorizuju objavljivanje postova na njenim društvenim mrežama. Dolazak Threadsa predstavlja prvi put da Meta objavljuje izgled sličan Twitteru.

Zuckerberg je u srijedu tvitovao prvi put u posljednjih 11 godina – začikavajući svog rivala milijardera, koji je zauzvrat nazvao Instagram lažnim.

Čini se da je trenutak pogodan za Metu. Otkako je Musk kupio Twitter za 44 milijarde dolara u oktobru, kompanija je otpustila hiljade zaposlenih, olabavila politiku moderiranja sadržaja i izložila korisnike i oglašivače nizu tehničkih izazova.

Twiter je takođe pogođen finansijski. Prihod od oglašavanja u kompaniji sa sjedištem u San Francisku opao je za 50 odsto, rekao je Musk u martu, a nedavno je angažovao Lindu Yaccarino, izvršnu direktorku NBCUniversala, kao izvršnog direktora da pokuša da poboljša odnose sa brendovima.

Od lansiranja Threadsa u srijedu, Twitter i dalje ograničava koliko tvitova dnevno korisnici mogu da vide – mjera koju Mask naziva “privremenom” kako bi se odbranio od krađe podataka i botova.

Ta ograničenja su samo najnoviji potez koji je naveo korisnike Twittera da traže alternative. Ali većina prethodnih direktnih konkurenata kompanije, kao što su Bluesky i Mastodon, nijesu izgradili dovoljno velike mreže da bi objavama dosegle domet i uticaj koji imaju na Twitteru. Mnoge nove alternativne mreže i dalje grade sisteme za upravljanje štetnim, neprikladnim ili nasilnim sadržajem.

Threads će biti pokrenut sa svim tim zrelim sistemima kompanije, zahvaljujući postojećoj infrastrukturi Instagrama. Aplikacija će imati ista pravila upravljanjem sadržaja kao Instagram, sa istim kontrolama za suzbijanje i blokiranje naloga koji uznemiravaju. Javne ličnosti koje imaju verifikovane naloge na Instagramu mogu zadržati svoje plave kvačice na Threadsu. Ranije ove godine, Twitter je verifikaciju pretvorio u funkciju koja se plaća.

“Ljudi traže iskustvo gdje imaju više kontrole i gdje je bezbjednost ugrađena u proizvod od samog početka”, rekao je Hayes.

Još jedna prednost jeste da je Threads izgrađen na istom protokolu za društveno umrežavanje “ActivitiPub”, kao i Mastodon i druge decentralizovane aplikacije za društvene medije, rekao je Hayes. To znači da će ljudi koji sakupljaju pratioce na Threadsu na kraju moći da koriste aplikaciju za interakciju sa širom zajednicom izvan Instagrama. To je prva Metina aplikacija koja će biti interoperabilna sa konkurentskim proizvodima, iako Hayes nije dao vremenski okvir za to ažuriranje.

Threads se takođe pokreće bez reklama – zasad je fokus na tome da privuče što više, rekao je Hayes.