U Brčkom danas je zvanično obilježen početak pripremnih radova na rekonstrukciji i modernizaciji „Luke Brčko“ u prisustvu gradonačelnika Brčko distrikta BiH, predsjednika Skupštine Brčko distrikta BiH, predstavnika Evropske unije, Evropske banke za obnovu i razvoj i Ureda visokog predstavnika.
Projekat modernizacije „Luke Brčko“ obuhvatit će izgradnju i uređenje platoa Luke, nabavku nove dizalice, rekonstrukciju Bijeljinske ceste kao i pruge do željezničke stanice Novo Brčko. Radovi će najprije započeti na rekonstrukciji platoa, koje će izvoditi preduzeće Bijeljina i Prijedor putevi, izabrano na javnom tenderu.
Direktor „Luke Brčko“ Perica Josić izjavio je da je „Luka Brčko“ bitna tranzitna tačka za tok teretnog saobraćaja u Bosni i Hercegovini i da je sa Evropskom unijom povezana željezničkim, cestovnim i riječnim putem.
„Ovim projektom modernizacije koji se sastoji iz tri dijela rekonstrukcije platoa s odvodnjom oborinskih voda, nabavkom nove dizalice i rekonstrukcijom željezničke pruge od željezničke stanice Novo Brčko do „Luke Brčko“ sa izgradnjom pristupne ceste postići ćemo da naša Luka postane konkurentnija, efikasnija, bolje opremljena s povećanim kapacitetom čime ćemo moći povećati i obim posla i privući nove klijente“, kazao je Josić.
Gradonačelnik Brčko distrikta BiH Esed Kadrić istakao je da će modernizacija jedine riječne luke u BiH „Luke Brčko“ povećati konkurentnost Brčko distrikta BiH u privrednom razvoju.
„ Revitalizacija brčanske Luke je jedan od značajnijih infrastrukturnih projekata. Očekujem da ćemo sustići sve zadate rokove i da ćemo moći koristiti Luku u perspektivi koja je pred nama. Tako ćemo omogućiti da se razvija privreda distrikta Brčko i cijele BiH na način da će koristiti jeftinije usluge transporta , a time omogućiti da Luka pospješi svoje poslovanje i ima svoju suštinsku funkciju“, naglasio je Kadrić.
Predsjednik Skupštine Brčko distrikta BiH Siniša Milić kazao je da je projekat revitalizacije Luke jedan od najznačajnijih projekata u Brčkom.
„Projekat će nas pozicionirati u centar integracijskih aktivnosti kada je u pitanju povezivanje privrede i saobraćaja, ne samo u BiH već i regiji. Važno je da se nakon trogodišnje blokade u realizaciji ovog važnog projekta, i praktično isteka grejs perioda, ipak krenulo u njegovu realizaciju“, kazao je Milić.
Šef Delegacije EU u BiH i specijalni predstavnik EU ambasador Johann Sattler kazao je da zahvaljujući svom strateškom i geografskom položaju „Luka Brčko“ može postati ključna tranzitna tačka za protok teretnog saobraćaja između BiH i Evropske unije, objavljeno je iz Vlade Brčko distrikta.
„Trenutna infrastruktura „Luke Brčko“ zastarjela je i teško joj je pristupiti željeznicom, ali nakon obnove Luka može postati centralna poveznica za ekonomije regije. Zadovoljan sam što je EU podržala modernizaciju „Luke Brčko“ s 3 miliona eura bespovratnih sredstava. To će donijeti konkretne koristi lokalnoj zajednici i cijeloj zemlji kroz nova ulaganja, otvaranje radnih mjesta i novih prilika za poslovanje“, kazao je Sattler.
Manuela Nesl, direktorica Ureda Evropske banke za obnovu i razvoj u BiH (EBRD), izjavila je da je EBRD zadovoljna što konačno počinje modernizacija „Luke Brčko“.
„Sigurni smo da će ovaj projekat imati značajan pozitivan uticaj na ekonomski rast i olakšavanje trgovine ovdje u Brčkom i u cijeloj BiH. Luka može biti trgovačko čvorište a sa svojom odličnom lokacijom također i izvozni centar za regiju. Nastavit ćemo da podržavamo ovaj razvoj nadajući se da će i privatni investitori iskoristiti mogućnosti u novoj Luci i nastavit ćemo da podržavamo poboljšanje infrastrukture u cijeloj BiH, postižući bolje veze sa zemljama u regiji i EU“, kazala je Nesl.
Mehanizacija u „Luci Brčko“ uglavnom je dotrajala, a portalne dizalice stare su i više od 50 godina. Projekat obuhvata i nabavku nove dizalice nosivosti do 16 tona (tri puta veće od sadašnje) što će doprinijeti da se poveća kapacitet pretovara robe na 150 do 200 tona po satu.
Ukupna vrijednost projekta je 10 miliona eura i finansira se bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od preko 3 miliona eura i kreditom od Evropske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 7 miliona eura. Sredstva EU osigurana su kroz Investicioni okvir za Zapadni Balkan, u okviru kojeg međunarodne finansijske institucije i donatori osiguravaju finansiranje za velika infrastrukturna ulaganja u regiji.
Projekat rehabilitacije je u skladu s Agendom povezanosti Evropske unije, koja promoviše transportnu povezanost na Zapadnom Balkanu kao važan faktor za ekonomski razvoj, regionalnu saradnju i integraciju s Evropskom unijom.