Najimpozantniji od njih bit će petlja Bijeljina koja će sva biti na stubovima
Izgradnja autoputa Bijeljina–Rača odvija se planiranom dinamikom. Uz zemljane radove, počela je i izgradnja prvih putnih objekata na kojima je angažovano oko 180 radnika Integral inžinjeringa.
Dionica autoputa Bijeljina-Rača vrijedna je oko 250 miliona maraka i najveće je gradilište u Semberiji.
Saobraćajna spojnica na budućem autoputu Beograd–Banjaluka je dionica od Kuzmina u Srbiji, preko novog mosta u Rači do Bijeljine. Radovi se odvijaju intenzivno sa obje strane Save. Na dionici od Rače do Bijeljine, duž 20 kilometara, nasipa se drugi sloj puta, a počeli su i radovi na putnim objektima.
– Radovi teku u punom kapacitetu, na gradilištu je prisutno preko 120 mašina, kamiona, dnevno se izvozi oko 8.000 kubika materijala, krenuli su i radovi na građevinskim objektima. To je sve što je dinamikom iplanirano – istakao je za RTRS direktor “Autoputeva Republike Srpske” Nedeljko Ćorić.
Za dvije godine pejzaž na najvećem gradilištu u Semberiji biće neprepoznatljiv. Na trasi u dužini od 20 kilometara biće izgrađeno 12 objekata, od kojih je najimpozantnija petlja Bijeljina koja će sva biti na stubovima.
– Počeli smo radove na objektu osam, koji se nalazi u sklopu petlje Bijeljina sjever, počeli su radovi na izradi bušenja šipova. Na gradilištu je svakodnevno angažovano oko 180 radnika, tako da možemo da kažemo da se radovi izvode u punom kapacitetu – dodao je Đorđe Dašić iz “Integral inžinjeringa”.
Do sada je ugrađeno oko 1,2 miliona kubika šljunka od 2,5 miliona kubika koliko je planirano projektom. U preduzeću Autoputevi Srpske podsjećaju i da je odobreno finansiranje za nastavak projekta autoputa od Bijeljine do Brčkog.
Istim intenzitetom odvijaju se i radovi u Srbiji. Novi most na Savi trebalo bi da bude završen polovinom sledeće godine. Nizak vodostaj Drine i Save omogućio je deponovanje dovoljnih količina šljunka da bi radovi na budućem autoputu mogli da budu nastavljeni i u zimskom periodu, izvijestila je RTRS.