Pfizer je spreman krenuti dalje nakon Covida. Sada se firma kladi na lijekove protiv raka kako bi se vratila na svoje noge nakon teške godine obilježene brzim padom poslovanja s Covidom. Samo bi moglo proći neko vrijeme prije nego što se ta oklada isplati.
Pfizer je svoj dublji prodor u onkologiju predstavio tokom četverosatnog događaja za ulagače prošle sedmice. Imao je i upečatljiv oglas za Super Bowl od 60 sekundi koji je hvalio njegovu inicijativu da se “nadmaši rak”, piše CNBC.
Promjena dolazi u ključnom trenutku za Pfizer. Farmaceutski div pokušava ojačati raspoloženje ulagača nakon što su njegove dionice pale za više od 40% 2023. Taj je pad dionice izbrisao više od 100 milijardi dolara tržišne vrijednosti Pfizera.
Uz strmoglavi pad potražnje za svojim Covid proizvodima, Pfizer je prošle godine razočarao Wall Street neuspješnim lansiranjem nove RSV injekcije, tablete za mršavljenje koja se uzima dva puta dnevno koja je podbacila u kliničkim ispitivanjima i prognozom za 2024. koja je izmakla očekivanjima.
Firma je pokrenula program rezanja troškova vrijedan 4 milijarde dolara, otpuštajući stotine zaposlenika i smanjujući troškove istraživanja i razvoja, prenosi SEEbiz.
Tokom dana za ulagače, Pfizer je iznio svoje prioritete sada kada se u potpunosti integrirao s ciljanim proizvođačem lijekova protiv raka Seagen. Ta akvizicija Seagena vrijedna 43 milijarde dolara udvostručila je Pfizerov portfelj onkoloških lijekova na 60 različitih eksperimentalnih programa.
Sa Seagenom pod svojim pojasom, Pfizer kaže da bi njegov proizvodni program lijekova mogao proizvesti najmanje osam hit lijekova do 2030., u odnosu na sadašnjih samo pet. No firma nije otkrila za koje lijekove vjeruje da bi mogli ponuditi taj potencijal.
Neki analitičari primijetili su da bi moglo proći nekoliko godina da neki od Pfizerovih lijekova protiv raka u srednjoj fazi razvoja pokažu ključne podatke kliničkih ispitivanja i postanu manje rizični.
Postojeći Pfizerov onkološki portfelj također se suočava s pritiskom konkurencije. Prihodi od hit lijeka protiv raka dojke Ibrance i liječenja raka prostate Xtandi, koje Pfizer dijeli s Astellas Pharmom, smanjili su se tokom prošle godine. Očekuje se da će oba lijeka izgubiti tržišnu ekskluzivnost 2027. godine.
Ipak, neki su analitičari izašli s dana ulagača ohrabreni.
– Firma je suočena s nizom izazova, ali vjerujemo da je događaj bio uspješan u postavljanju puta za onkološko poslovanje kako bi se nadoknadili nadolazeći gubici patenata i potaknuo rast u budućnosti – napisali su analitičari Guggenheima u bilješci objavljenoj u utorak.
Pfizer je iskoristio događaj za investitore kako bi službeno predstavio svoj novi poslovni odjel posvećen istraživanju raka i postavio dugoročnu strategiju za njega do kraja desetljeća.
Ta onkološka jedinica sadrži široki portfelj eksperimentalnih lijekova koje su Pfizer i Seagen otkrili ili nabavili kroz poslove, kao i tretmane koje obje firme već dugo prodaju.