Ponekad je najteži dio štednje novca upravo započeti proces. Kroz ovaj detaljan vodič u pet tačaka Enes Mešić, Direktor odjela za poslovanje sa fizičkim licima iz ProCredit banke vam daje korisne savjete kako razviti jednostavnu i realnu strategiju za kontinuirano povećanje štednje tako da možete sačuvati novac za vaše male i velike ciljeve, kao i biti sigurniji u vrijeme pandemije.
1. Uplatite prvo svoju mjesečnu štednju
Većina ljudi prije odluke o štednji prvo izračuna koliki su im troškovi za hranu, stanovanje, odjeću i svi ostali računi koji se moraju platiti. Onda obično zaključe da im ništa ne ostane za štednju. Ustvari, trebalo bi biti obratno. Odredite iznos štednje i dodajte je na sam vrh svojih mjesečnih troškova. Radi se o tome da vam štednja postane navika i jednako važna kao svaki račun koji morate platiti.
Ovdje uveliko pomaže digitalno bankarstvo. Godinama ProCredit banka ulaže u proces digitalizacije i razvoj proizvoda za svoje klijente jer je naš prioritet pružiti im kvalitetne usluge kao što su mobilna aplikacija ili elektronsko bankarstvo što im onda omogućava samostalnost i slobodu u upravljanju i kontroliranju vlastitih računa. Našim klijentima vrijeme odlaska u banku nije ograničeno jer, koristeći elektronsko ili mobilno bankarstvo, u trenu imaju uvid u svoje račune i lako prebacuju sredstva sa svog tekućeg na štedni račun. Štednja im je praktično na dohvat ruke, a iz vlastitog doma kontrolišu saldo koji je uvećan za kamatu.
2. Koliko odvajat i šta znači pametno štedjeti?
Opšte pravilo je da bi trebalo štedjeti 10 do 15 posto svakog prihoda, bez obzira na njegov iznos. Svaka odluka štedjeti je pametna. Neko štedi za budućnost sebe i svoje djece, neko za godišnji odmor, neko za kupovinu novog namještaja, a neko za kupovinu automobila. Potrebe su različite kao i potreba za različitim valutama.
Osluškujući potrebe klijenata, odlučili smo u našu uslugu uvrstiti i račune u EUR valuti. Kako bismo upotpunili uslugu, naši klijenti imaju pored KM štednog računa i EUR štedni račun. Samim tim im se otvara mogućnost zamjene valuta. I to mogu obaviti samostalno uz naše elektronske usluge i to bez ikakve naknade. EUR računi su u sklopu naše Aktivne usluge i nema dodatnog troška za njihovo korištenje. I na kraju, ne manje bitno je mogućnost podizanja EUR valute na bankomatima ProCredit banke.
3. Saznajte gdje Vam novac odlazi, odnosno na šta trošite?
U današnje vrijeme dostupno je puno besplatnih tablica u koje možete zapisivati svaki rashod. Praktično je preuzeti aplikaciju i na svoj mobitel, ali možete koristiti i obični notes. Važno je da popišete sve svoje troškove, sve što se kupili, koliko ste platili i zašto ste to kupili. Dnevnik novca ili lični budžet naučiti će vas nešto i o vama samima.
4. Smanjite svoje troškove
Svatko može smanjiti troškove. Troškovi se najčešće kriju u malim stvarima, na primjer naručujete hranu putem dostave, ručak na posao ne nosite od kuće, impulzivno se odlučujete za kupovinu nove majice, kozmetike… i na kraju destinaciju za godišnji odmor birate u zadnji čas. Ukoliko odlučite mijenjati navike i početi planski trošiti novac tu se otvara prostor za fleksibilnu štednju.
Upravo je ProCredit banka omogućila takav pristup štednji putem novog FlexSave štednog računa. Putem ovog računa štednja je fleksibilna, a novčana sredstva su uvijek dostupna. Osim atraktivne kamatne stope, ovaj proizvod nudi fleksibilnost i potpunu slobodu raspolaganja sredstvima. Naši klijenti u svakom trenutku mogu upravljati svojom štednjom tako što putem internet ili mobilnog bankarstva prebacuju sredstva na štednju s tekućeg računa i obrnuto. Obračun kamate je dnevni, i mjesečno se isplaćuje na tekući račun što znači da mjesečno svaki FlexSave štediša može kapitalizirati sredstva od kamate, iskoristiti te novce ili ih opet staviti na štednju.
5. Gdje nestaju kovanice?
O štednji kovanica već je skoro sve napisano, ali je to najjednostavniji način da se odvojite od novca, a da to skoro i ne primijetite. Kada ste prikupili određenu količinu novca, odredite jedan dan u mjesecu kad ćete ga prebrojiti i pretvoriti u štednju, a svaka organizovana štednja otvara i pitanje kamate. Kamata je sastavni dio štednje i za mnoge jedini poticaj.
ProCredit banka je uvijek gradila partnerski odnos sa svojim klijentima, tako da smo i u ovom slučaju osmislili takav paket. Cijeneći svoje klijente, omogućili smo im mjesečnu isplatu kamate, kao odgovor na povjerenje koje nam je ukazano. Kamata sa štednih računa se isplaćuje mjesečno i klijentima daje fleksibilnost da je iskoriste kako žele. Njihov je izbor hoće li taj iznos podići ili ponovo investirati u štednju. Odluke naših klijenata ne preispitujemo, nego se prilagođavamo njihovim potrebama.
Na kraju krajeva svi načini štednje dobri, najbitnije je da stvorimo naviku. Ipak, uzimajući u obzir vrijeme u kojem živimo, trendove, navike i okolnosti, smatram da je ipak digitalni način štednje većini savremenih ljudi najprimjereniji jer odgovara ubrzanom stilu života i nudi im potrebnu fleksibilnost.