Stanovnike Pariza narednih godina čeka prava mala revolucija u prevozu, jer bi uskoro mogli da se sa mjesta na mjesto prebacuju letećim taksijem.
Inicijalna kapisla za ovaj projekat bilo je dodjeljivanje Olimpijskih igara 2024. gradu svjetlosti. Za tu priliku, ciljajući efikasniji prevoz gostiju i učesnika najveće svjetske smotre sporta, udružili su se “Airbus”, Aerodromi Pariza, Parisko gradsko saobraćajno preduzeće, Pariski region i Generalna direkcija za civilnu avijaciju.
Iz njihove saradnje, izrodio se projekat u okviru kog se sada ispituju različiti modeli futurističkih vozila nalik onima iz naučnofantastičnih filmova.
Trenutno se testiraju prototipovi čiji izgled se drži u tajnosti. U “Airbusu” za “Novosti” ističu da rade na različitim modelima, a koji će od njih da bude prisutan na Olimpijskim igrama tek treba da se odluči u bliskoj budućnosti.
“Trenutno razvijamo i testiramo naše postojeće demonstratore leta, što će nam omogućiti da definišemo put za buduću generaciju letjelica”, za “Novosti” priča Eduardo Domingez Puerta, rukovodilac “Airbsovog” odjeljenja za urbanu mobilnost.
Kao osnov za budući koncept služe modeli kao što su “City Airbus” i “Vahana”. Pretpostavlja se, međutim, da će nova letjelica biti izgledom nešto između helikoptera, automobila i letećeg objekta budućnosti.
S tim u vezi, ispituje se i novi sistem s aplikacijom “Vum” na bazi rezervacija za vazdušno prebacivanje koje se već koriste u Meksiku ili Sao Paulu. Ali, ovo će biti nešto sasvim novo.
Tamo gdje je danas, zbog velikih gužvi, za prebacivanje s najvećeg pariskog aerodroma, taksijem ili prigradskom željeznicom, potreban i sat, vazduhom bi se to odigravalo za svega nekoliko minuta.
Veze će se ostvarivati u niskom vazdušnom prostoru rezervisanom za letove helikoptera, a već se razmišlja i o cijeni. Cilj Pariskog gradskog saobraćajnog preduzeća je da ne košta više od jednog do dva eura po kilometru. Prosječna vožnja bi, tako, koštala od 30 do 60 eura, što je, čak, u nižoj projekciji, jeftinije i od običnog taksija.
Zasad su planirane dvije linije, od aerodroma do budućeg Olimpijskog sela u Sen Deniju i do Diznilenda. Centar grada je, trenutno, isključen iz projekta, jer je nadlijetanje prijestonice kompleksno zbog bezbjednosnih pravila.
Uskoro bi trebalo da bude odabrano i zemljište u blizini pariskog aerodroma “Šarl de Gol – Roasi”, a pista bi mogla da bude operativna već za godinu i po. Planiraju se polijetanja na svakih šest minuta!