Ozvaničen početak radova na dionici Koridoru 5C u RS-u

0

U naselju Rudanka kod Doboja ozvaničen je početak radova na drugoj dionici auto-puta na Koridoru 5C na teritoriji Republike Srpske.

Ozvaničenju radova na petlji Kostajnica prisustvovali su predsjednik Vlade Republike Srpske Radovan Višković, ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Ćorić, predsjedavajući Savjeta ministara Zoran Tegeltija, ministar komunikacija i transporta u Savjetu ministara Vojin Mitrović.

Prisutni su bili i predstavnici Delegacije EU u BiH i Evropske banke za obnovu i razvoj, kao i direktor Autoputeva RS Dušan Topić i gradonačelnik Doboja Boris Јerinić.

Predsjedavajući Savjeta ministara Zoran Tegeltija rekao je da je izgradnja Koridora 5C najvažniji infrastrukturni projekat u BiH koji predstavlja veliki organizaciono-tehnički i finansijski izazov za sve nivoe vlasti.

Direktor preduzeća Autoputevi Republike Srpske Dušan Topić izjavio je da je danas u Doboju počela druga faza izgradnje Koridora 5C kroz Republiku Srpsku, dok će radovi u trećoj fazi početi sredinom sljedeće godine.

Direktorka Evropske banke za obnovu i razvoj u BiH Manuela Nesl rekla je je da je početak radova na drugoj dionici Koridora 5C kroz Republiku Srpsku i sam koridor pokazatelj napretka.

Gradonačelnik Doboja Boris Јerinić izjavio je je da ova lokalna zajednica postaje čvorište auto-puteva po okončanju izgradnje Koridora 5C, što predstavlja razvojni potencijal za ovaj grad koji je saobraćajno čvorišteRS i BiH.

Druga dionica auto-puta na koridoru 5C na pravcu od Kostajnice do Putnikovog brda, poznata kao “dobojska obilaznica”, dužine je šest kilometara.

Rok za završetak radova je tri godine.

Riječ je o veoma zahtjevnoj dionici, na kojoj je planirana izgradnja dva tunela dužine oko dva kilometra – Putnikovo brdo jedan i Putnikovo brdo dva, izgradnja mosta preko rijeke Bosne dužine oko 330 metara, te vijadukta dužine oko 290 metara.

Predviđena je izgradnja i devet potpornih zidova ukupne dužine 2.200 metara.

Izvođač radova je firma Integral inženjering Laktaši, a radove nadzire IRD inženjering iz Rima.

Projekat je finansiran kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 150.000.000 eura, te sufinansiran grant sredstvima Evropske komisije putem Investicionog fonda za zapadni Balkan u iznosu od 38.768.800 eura.