Ovo su najjači bankarski brendovi na svijetu

0

Najvredniji svjetski brend je kineska ICBC banka i ona vrijedi više od slovenačkog BDP-a. Evropljani zaostaju, a ruski kreditori nastavljaju da padaju.

Četiri najveće kineske banke nalaze se na vrhu liste od 500 najvrednijih svjetskih bankarskih brendova, ostavljajući američke i evropske zajmodavce daleko iza, prema novom izvještaju konsultantske kuće Brand Finance za procjenu vrijednosti brenda.

Osmu godinu zaredom, prvo mjesto na listi 500 najboljih svjetskih bankarskih brendova dodijeljeno je ICBC (Industrijska i komercijalna banka Kine).

Zajmodavac je povećao vrijednost svog brenda za 3% na 71,8 milijardi dolara (65,77 milijardi eura), što je otprilike ekvivalent BDP-a Slovenije, prenosi Euronews.

Značaj vrijednosti brenda

Brend predstavlja jednu od imovine banke. Međutim, često je visoko vrednovana u poređenju sa drugom imovinom u njenim knjigama, prenosi Bankar.me.

Da bi procijenio novčanu vrijednost imena koje nosi neka finansijska institucija, Brand Finance je detaljnije analizirao sposobnost zajmodavca da privuče pažnju i preferencije kupaca i koliko uspješno ovi zajmodavci mogu održati povjerenje kupaca i smislene veze sa svojim klijentima, između ostalog.

Kombinovana vrijednost brenda 500 banaka na ljestvici udvostručila se u posljednjoj deceniji i porasla za 2,3% u odnosu na prošlu godinu, dostigavši ​​rekordni nivo od 1,44 biliona dolara (iznos novca blizu nominalnog BDP-a Španije).

Kineske banke zauzimaju pet mjesta među prvih deset, pokazujući snažan oporavak u odnosu na prethodnu godinu.

Gotovo dvije trećine od 74 kineska zajmodavca na listi povećalo je vrijednost svog brenda tokom 2023.

– Kineski bankarski brendovi imaju jake rezerve i mogu se osloniti na podršku centralne vlade ako je potrebno – rekao je David Haigh, predsjednik i izvršni direktor Brand Financea.

SAD je država na drugom mjestu po broju banaka na listi. SAD su zabilježile mali pad ukupne vrijednosti brenda (računajući sve američke banke na ovoj listi), koja iznosi 332,2 milijarde dolara (304,31 milijardu eura).

Oni na drugom kraju rang-liste, koji doživljavaju smanjenje ukupne vrijednosti brenda zajmodavaca, predvode Rusija (69%), Malezija (20%) i Nigerija (14%).

Zbog međunarodnih sankcija uvedenih Rusiji, dva najveća brenda u zemlji, VTB i Sber, doživjeli su najveći pad na rang listi, padu za 91%, odnosno 63%.

Evropske banke zaostaju

Evropske banke su ispustile prvih deset mjesta. Najveći bankarski brend u Evropi, HSBC, ima vrijednost brenda od 20 milijardi dolara (18,32 milijarde eura) i zauzima 11. mjesto u svijetu, nakon dvije godine na 12. poziciji.

Brend HSBC je dobio podsticaj nakon akvizicije britanske podružnice propale banke Silicijumske doline u martu 2023. za 1 funtu i nakon što je iznio planove za razvoj novog i rebrendiranog entiteta – koji služi start-up zajednici – u SAD-u, UK, Bliski istok i Azija.

Prema izvještaju, dobro su poslovale i druge evropske banke. Ove godine su mnoge zemlje doživjele snažan kombinovani rast brenda, sa ukupnim povećanjem vrijednosti brenda od 3,2% za cijeli region.

Francuska, Holandija i Španija povećale su vrijednost svog brenda za oko 10% svaka.

Jedna od rijetkih uspješnih priča došla je od španske Banco Santander, koja je zauzela 13. mjesto na rang listi. Zajmodavac je uspio povećati vrijednost svog brenda za 12% na 18,9 milijardi dolara (17,31 milijardi eura) nakon kampanje sa sponzorstvima, uključujući i onu sa Ferrarijem i F1.

Mađarska se ističe u uspješnim pričama od zemlje do zemlje, jer je uspjela da poveća ukupnu vrijednost svog brenda za najveći iznos među 50 najboljih.

– Podvig koji je OTP banka sama postigla – navodi se u izvještaju i dodaje da je najveća komercijalna banka u zemlji toliko poboljšala vrijednost svog brenda da se pomaknula za 46 mjesta na rang listi na 177. mjesto u odnosu na prošlu godinu.

Lokalni brendovi su se pokazali jačim od globalnih

Izvještaj je izračunao dio vrijednosti brenda, na osnovu toga koliko je brend jak, gledajući koliku vrijednost pruža zajmodavac. Ove godine su otkrili da lokalne banke sve više nadmašuju globalne igrače u ovoj oblasti.

Indonezijski BCA je rangiran kao najjači svjetski bankarski brend, a regionalni afrički igrači izvještavaju o visokim ocjenama za snagu brenda, mjerene na skali od 0-100.