Kina vodi u globalnoj utrci kada je riječ o ključnim elementima za proizvodnju električnih automobila.
Kako raste proizvodnja i potražnja za ovim vozilima, Kina sklapa sve više poslova širom svijeta kada je riječ o nalazištima litijuma, ključnog elementa za proizvodnju baterija.
Kina je zasad ključno tržište za električne i hibridne automobile – u ovoj zemlji se prodaje jednak broj ovih vozila kao u ostatku svijeta zajedno. Razvoj ove industrije direktno pomažu državne vlasti.
– Ko god kontroliše lanac snabdijevanja litijuma, kontrolisat će i industriju električnih automobila, rekao je Simon Moores, direktor indstituta „Benchmark Mineral Intelligence“, te dodao da je trenutno u toku globalna utrka kada je riječ o baterijama.
Kina ima ograničene zalihe litijuma, zbog čega kupuje nalazišta ovog metala širom svijeta. U spetembru je kineski proizvođač „Great Wall Motor“ kupio udio u australskoj kompaniji za vađenje litijuma „Pilbara Minerals“.
Ranije ove godine kineski „Ganfeng Lithium“ došao je do udjela od 20 posto u jednom argentinskom proizvođaču.
Prošle godine, kineski „Tianqi Lithium“ kupio je udio u čileanskoj firmi SQM, jednom od najvećih svjetskih proizvođača metala.
– Kineska vlada daje instrukcije državnim kompanijama da tragaju i kupuju zalihe litijuma izvan zemlje, rekao je Francois Perrin, menadžer u firmi East Capital.
On predviđa da će u narednih nekoliko godina Kina steći veliki utjecaj kada je riječ o lancu snabdijevanja litijumom i drugim metalima koji se koriste za proizvodnju električnih baterija.
Globalni „apetit“ za litijumom već je doveo do porasta njegov cijene, koja je skočila za 40 posto od početka godine na oko 14.000 dolara po toni.
Kineske vlasti zvanično negiraju da imaju strategiju preuzimanja nalazišta litijuma širom svijeta.
Izvor: CNN / Prevod i obrada: BiznisInfo