Njemačka će ove godine prestići Norvešku i postati treće najveće tržište na svijetu za hibridna i električna vozila. To je posljedica razvoja mreže stanica za punjenje baterija, kao i Vladinih subvencija kupcima ovih automobila.
Prema tabeli koju je objavio Bloomberg, ove godine će u svijetu biti prodato oko 1,2 milona električnih vozila – najviše u Kini, potom u SAD, a zatim u Njemačkoj, Norveškoj i Velikoj Britaniji.
Mreža stanica za punjenje električnih vozila u Njemačkoj raste veoma brzo i ove godine će biti čak pet puta razvijenija od one u SAD. Broj stanica porastao je za trećinu prošle godine na 8.515, odnosno po jedna na svakih 16 kvadratnih milja.
– Punjenje na njemačkim autoputevima sada je veoma jednostavno – kazala je Julia Peglow iz Minhena, ali je dodala da izvan glavnih puteva infrastruktura ipak nije dovoljno razvijena.
Bloomberg piše da su za napredak djelimično zaslužni proizvođači automobila koji su godinama tvrdili da se bave automobilima, a ne infrastrukturom. No, u ovom slučaju su napravili izuzetak pa su se udružili u izgradnji mreže stanica za punjenje električnih vozila.
Zajednički projekat
Dugogodišnji rivali, VW, BMW, Ford i Daimler zajedno će uložiti 40 milijardi eura u ovaj program u narednih nekoliko godina širom Evrope. Ova „koalicija“ planira izgaditi 100 stanica ove godine, a taj broj će učetverostručiti do kraja decenije.
Njemačka vlada također pomaže ovu industriju. Od 2016. kupci električnih vozila imaju subvenciju od 4.000 eura, a kupci hibrida od 3.000 eura.
Vlada također ulaže 300 miliona eura u stanice za punjenje baterija. Kancelarka Angela Merkel planira dodatne mjere, uključujući poreske olakšice.
Tržiše je već reagovalo na ova dešavanja. Prodaja hibridnih i električnih automobila u Njemačkoj ove godine bi trebala porasti za 64 procenta na 82.000 vozila, ali bi taj broj lako mogao biti čak dvostruko veći.
Tesla bilježi veliki rast
Američka kompanija za proizvodnju električnih vozila Tesla također bilježi znatan rast u Njemačkoj. Prošle godine su registrovana 3.332 Teslina vozila u Njemačkoj, što je porast za 75 procenata. Tesla se time približava modelu Porsche Panamera sa četiri vrata koji je najbliži konkurent Teslinom Modelu S, a koji je prodao 3.900 vozila.
Uprkos velikom rastu, vozila na baterije zauzimaju tek mali dio ukupne prodaje u Njemačkoj koja je lani iznosila 3,4 miliona novih automobila.
No, to bi se moglo promijeniti uskoro jer će više proizvođača lansirati nove električne modele.
Ove godine se očekuje električni Jaguar’s I-Pace kao i Audi’s Q6 e-tron SUV. BMW će naredne godine predstaviti model Mini na baterije, a Mercedes-Benz SUV model kao dio svog EQ brenda. Volkswagen će na tržište lansirati električne modele I.D. Crozz i I.D. Neo 2020. godine.
(Autor: BiznisInfo)