Mjeseci koji su pred nama donose novu dinamiku u investicijskom procesu gradnje dionica autoceste na koridoru 5C koje prolaze kroz Federaciju BiH, a dokaz je činjenica da se u ovoj godini očekuje početak rada na čak četiri dionice u Hercegovini, kao i ubrzanje aktivnosti na gradnji sjevernog dijela koridora od Zenice prema Doboju, piše Večernji list BiH.
Sve navedeno ide u smjeru dosezanja strateških ciljeva koji govore kako bismo za otprilike četiri godine trebali imati potpuno završen sjeverni dio koridora, dok bi na jugu realizacija tehnički najzahtjevnijeg dijela autoceste – tunela kroz planinski masiv Prenj trebala biti okončana do kraja ljeta 2030. godine.
Iz Javnog poduzeća Autoceste FBiH za Večernji list su naveli kako je strateški cilj uprave da cijeli sjeverni koridor u potpunosti bude završen u junu 2026. godine.
Uvidom u trenutno stanje na ovom dijelu Federacije BiH vidljivo je kako se radi na izgradnji čak 50 km autoceste te je ostalo još otvoriti radove na posljednjoj dionici Ozimice – Poprikuše (12 km), čime će cijeli sjeverni dio koridora biti u nekoj od faza izgradnje.
Dakle, ističu iz Autocesta Federacije BiH, od Sarajeva, odnosno Bradine, do krajnje tačke na Savi autocestom na koridoru 5C moglo bi se nesmetano putovati 2026. godine.
Kada je riječ o Hercegovini, do početka ove ljetne sezone u promet će biti puštena dionica Počitelj – Zvirovići te će Bosna i Hercegovina dobiti novih 11 km autoceste. Uz to, intenziviraju se aktivnosti i na pripremi za gradnju preostalih dionica koje se, ugrubo govoreći, vežu uz centralni dio Hercegovine – Grad Mostar, kao i sjever Hercegovine.
Plan je da do kraja ove godine počnu radovi i na dionicama Mostar jug – tunel Kvanj, tunel Kvanj – Buna, Mostar sjever – Mostar jug, kao i izgradnja najkompleksnijeg objekta na cijelom koridoru, tunela Prenj.
Dionica autoceste Mostar sjever – Mostar jug dužine je 14,2 kilometra, počinje petljom Mostar sjever i završava petljom Mostar jug. Predviđeno je da se gradi pet tunela ukupne dužine blizu šest kilometara, deset vijadukta/mostova ukupne dužine blizu dva kilometra te otvorene trase blizu šest kilometara.
S druge strane, tunel Prenj, s dužinom većom od 10 kilometara, ubraja se među najkompleksnije građevinske objekte u svijetu. Projekt je to koji će predstavljati izuzetan izazov iz ugla struke, što je posljedica iznimno zahtjevnih geografskih osobina sjevernog dijela Hercegovine.
Planirani rok za potpisivanje ugovora s izvođačem radova za tunel Prenj je treće tromjesečje 2024. godine. Tenderska dokumentacija za drugu fazu je pripremljena i dostavljena Banci 29. januara 2024. na komentiranje i usuglašavanje s Bankom. Uskoro se očekuje i raspisivanje druge faze. Rok za završetak tunela Prenj je, prema dinamici, planiran za avgust 2030. godine.
Istovremeno, kada govorimo o stepenu realizacije projekata južno od Mostara, tender za izgradnju dionice Mostar jug – tunel Kvanj je pri kraju i očekuje se da bi se ugovor za izgradnju trebao potpisati na proljeće.
Iz JP Autoceste Federacije BIH iznijeli su procjenu toka ovoga dijela investicijske priče, naglasivši da će, ako radovi budu išli prema utvrđenoj dinamici, izgradnja ove dionice, koja je ključna za povezivanje cjelokupnog prostora Hercegovine, biti okončana do kraja 2028. godine.