Dvije kompanije, United grupa i Telekom Srbija, trenutno vode veliku borbu na unosnom tržištu distribucije televijskog sadražaja i interneta u regionu. Najveća borba vodi se na tržištima Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore, piše BiznisInfo.
Telekom Srbija u petak je lansirao novi brend na kablovskom tržištu Srbije – Supernova. Pod novim brendom korisnicima se pružaju usluge distribucije televizijskog sadržaja, interneta i fiksne telefonije. Trenutno Supernova ima više od 300.000 internet i televizijskih korisnika u mnogim gradovima i opštinama širom Srbije.
Supernova je brend nastao akvizicijom kablovskih operatora Kopernikus Technology, Radijus vektor i AVcom, koje je Telekom kupio i spojio u jednu kompaniju. Supernova je na taj način postala konukrencija SBB-u United grupe, sa agresivnim planom daljeg širenja. Teško se oteti utisku da je i samo ime izabrano kako bi se pokazala dominacija nad konkurentom čiji je najveći regionalni brend Nova TV.
Koordinator za internet i multimediju Telekom Srbija grupe Vladimir Lučić rekao je da je ovo samo početak za Supernovu te da kompanija ima čvrstu viziju koja podrazumijeva dalji rast broja korisnika, dostupnost usluga na teritoriji cijele Srbije, kao i nove akvizicije.
Naročito je interesantno da će svi novi korisnici Supernova paketa prvih šest mjeseci usluge koristiti po cijeni od 1 dinar mjesečno (1,6 feninga). Jasno je da je riječ o cijeni čiji je osnovni cilj udar na konkurenciju.
United grupa je lider na tržišti Srbije u uslugama kablovske distribucije medijskog sadržaja kroz kopaniju SBB, ali i u BiH kroz kompaniju Telemach. No, Telekom Srbija sada pokušava preuzeti lidersku poziciju u region u tom sektoru kroz akvzicije kablovskih operatera i razvoj vlastite mreže.
Kada je riječ o BiH, Telekom Srbija je, preko m:tela, preuzeo banjalučki Blicnet i Bijeljinski Telrad net, a odranije je vlasnik sarajevskog Logosofta. Špekulira se da pokušava preuzeti i firmu Elta Kabel, koja je lider na tržištu RS u uslugama kablovske TV.
Istovremeno, m:tel nastavlja sa investiranjem u konstrukciju optičke mreže kao i sa veoma agresivnom promocijom prodaje, kako bi povećao svoj tržišni udio. Kroz optičku mrežu omogućavaju se veće brzine interneta i usluge interaktivne digitalne TV, kao što je to nedavno primjećeno u izvještaju Telekoma Slovenije.
Iz United grupe pokušavaju zaustaviti m:telove akvizicije u BiH (što se vidi i kroz žalbe Konurencijskom vijeću BiH), ali i u Srbiji, tvrdeći da Telekom Srbija preuzima monopolsku, odnosno dominantnu poziciju.
Osim toga, ove dvije grupacije “ratuju” i putem televizijskih kanala, a najnoviji takav slučaj desio se u Crnoj Gori. Većina Crnogoraca, naime, nije mogla gledati posljednju utakmicu fudbalskog nacionalnog tima, jer nije postignut dogovor o prenosu sadržaja između Nove M (United grupa) i m:tela i Crnogorskog Telekoma kao konkurenata.
Podsjetimo, najveći vlasnik Telekoma Srbija je država Srbija a United grupe britanski fond BC Partners.
Autor: BiznisInfo