Ovako će izgledati novi sistem naplate cestarine u Hrvatskoj

0

Hrvatske autoceste (HAC) potpisale su ugovor s firmama SkyToll iz Slovačke i TollNet iz Češke za uvođenje novog sistema naplate cestarine, vrijednog gotovo 80 miliona eura.

Sistem će, prema najavama, biti završen u roku od 24 mjeseca, a finansira se kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti.

Plaćanje cestarine će se, dakle, obavljati ili korištenjem ENC-a ili očitavanjem registarske oznake vozila, a naplatne kućice za dvije bi godine trebale otići u historiju.

Novi sistem, naime, koristi dvije tehnologije: DSRC (radijska komunikacija) za ENC korisnike te ALPR (prepoznavanje registarskih oznaka) za laka vozila.

Sistem s ENC-om će biti obvezan za vozila teža od 3,5 tona, a za sva druga vozila bit će dostupan odabir između DSRC i ALPR tehnologije.

Predviđeno je postavljanje 208 naplatnih portala i 140 staza za brzu registraciju, što će omogućiti slobodan prolaz bez zaustavljanja, skratiti vrijeme putovanja i smanjiti emisiju štetnih plinova, najavljuju iz HAC-a. Ono što se ne mijenja jest da će se autoceste i dalje plaćati po prijeđenim kilometrima, prenosi Index.hr.

Objavljena je i animacija o novom sistemu naplate cestarine u Hrvatskoj.

HAC je objavio i kako će se sve obavljati registracija:

  • putem nove javne web-stranice (korisnik unosi registracijsku oznaku vozila i podatak o bankovnoj kartici koja će biti korištena za podmirivanje troškova),
  • putem mobilne aplikacije
  • registracijom u prodajnim uredima Hrvatskih autocesta d.o.o. i koncesionara
  • neposredno na ulasku u autocestu na jednoj od namjenskih staza za brzu registraciju (vozilo treba ući u registracijsku stazu, kratko se zaustaviti kako bi sistem automatski prepoznao registracijsku oznaku vozila i kako bi korisnik sam unio podatke o bankovnoj kartici)
  • kod nekog od prodajnih partnera (benzinske stenice, stanice za tehnički pregled itd.)
  • kupovinom ENC uređaja (putem javne web-stranice i s dostavom na željenu adresu, u prodajnim uredima Hrvatskih autocesta d.o.o. i koncesionara ili odlaskom kod nekog od prodajnih partnera).

Postojeći ENC korisnici morat će samo povezati ENC uređaj s registarskom oznakom vozila. Teška vozila za koje je ENC obavezan također će morati uređaj povezati s registarskom oznakom vozila.

Iz HAC-a napominju i kako će stranci, odnosno turisti jednostavno i brzo moći obaviti registraciju putem većeg broja različitih kanala prodaje, a ENC će se moći kupiti preko web-portala.

– Očekuje se uglavnom korištenje putem anonimne registracije (potrebna registarska oznaka i kreditna kartica) – dodaju.

Kako će se obavljati kontrole

Kontrole naplate cestarine obavljat će mobilne jedinice, odnosno posebno opremljena vozila koja su u direktnoj komunikaciji s nadzornim centrima, te nadzorni centri za praćenje korištenja autocesta i rješavanje spornih transakcija.

Mobilne jedinice će se sastojati od 60 vozila HAC-a, 9 vozila BINA-Istre i 5 vozila Autocesta Zagreb-Macelj.

U HAC-u očekuju da će novi sistem smanjiti operativne troškove, povećati udobnost putovanja te omogućiti fleksibilnost plaćanja. Sistem će, dodaju, biti u potpunosti interoperabilan s postojećim evropskim sistemima naplate cestarina, što za vozače teških vozila znači da će s jednim uređajem na teškom vozilu moći koristiti autoceste širom Evrope.