Ovaj hamburger može spasiti planetu, dogodine kreće njegov globalni put

0

Američka kompanija koja je razvila revolucionarnu tehnologiju proizvodnje mesa isključivo od biljaka, naredne godine kreće u globalnu ekspanziju.

Ono što proizvode firme Impossible Foods razlikuje od ostalih „zamjena za meso“ jeste što njihovi hamburgeri imaju miris, ukus i teksturu identičnu pravom mesu, pa je praktično nemoguće primijetiti razliku, piše BiznisInfo.

Stoga njihovi proizvodi nisu namijenjeni vegetarijancima, već isključivo ljubiteljima mesa koji se ne žele odreći ovog zadovoljstva, ali usput žele sačuvati svoje zdravlje ali i cijelu planetu.

Naime, proizvodnja mesa od životinja jedna je od najvećih opasnosti za Zemlju. Osim što krave troše ogromnu količinu vode i hrane, one emituju čak 14,5 posto svih stakleničkih plinova. Stoga se zamjena mesa drugim proizvodima nametnula kao jedan od uslova za opstanak čovječanstva.

Sve je počelo 2009. kada je profesor biohemije sa univerziteta Stanford Patrick O. Brown shvatio u kakvoj se opasnosti svijet nalazi, i odlučio da ostavi sve svoje obaveze i posveti se istraživanju o tome kako eliminisati životinjsku proizvodnju.

Zajedno s drugim akademicima, 2010. je organizovao veliku konferenciju o ovoj temi u Vašingtonu. No, reakcija stručne i šire javnost nije bila velika, pa je shvatio da je jedini način da riješi ovaj problem da osnuje svoju kompaniju i ponudi tržištu alternativne proizvode.

Podrška Billa Gatesa i Googlea

On pokreće „Impossible Foods“ 2011. godine u Kaliforniji, i ubzo njegova nastojanja prepoznaju neki od najbogatijih ljudi današnjice, poput Billa Gatesa, kompanije Google i mnogih drugih.

To mu osigurava dovoljno novca da oko sebe okupi neke od vodećih svjetskih stručnjaka iz ove oblasti, koji su pet godina provodili istraživanja, i zaključili da se svi molekuli koji pečenom mesu daju ukus, miris i teksturu, zapravo mogu naći i u biljkama.

To im je omogućilo da proizvedu hamburger od biljaka koji je identičan telećem hamburgeru, ali za čiju proizvodnju treba 95 manje zemljišta, 74 posto manje vode i 87 posto manje emisije stakleničkih plinova.

Osim toga, ovaj hamburger ima više proteina, manje masnoća i kalorija, nema holesterola ni bakterija iz klaonica, kao ni antibiotika i sintetičkih hormona.

Prvi hamburgeri se pojavljuju 2016. godine u restoranu Momofuku Nishi u Njujorku, a tokom 2017. se počinje prodavati i u drugim gradovima. Trenutno se služi u oko 300 restorana u SAD.

Osim toga, sredinom 2017. kompanija otvara fabriku u Oaklandu, u Kaliforniji, s kapacitetom proizvodnje oko pola miliona kilograma ovog mesa mjesečno.

Globalna ekspanzija u 2018.

Kompanija naredne godine kreće u ekspanziju izvan SAD.

Uvijek smo znali da je naša misija globalnog karaktera, rekao je David Lee, izvšni direktor u komapniji „Impossible Foods“, za Fortune magazin.

Azija je prioritet za njih kako iz komercijalnih razloga, tako sa stanovišta zaštite planete, jer upravo u tom dijelu svijeta najbrže raste potražnja za mesom.  

Ulazak na azijsko tržište je za nas veoma važan, ali je on samo početak naše globalne ekspanzije, rekao je Lee.

Inače, ovu kompaniju mnogi u SAD porede s firmom Tesla, koja je razvila revolucionarnu tehnologiju i omogućila masovnu proizvodnju električnih automobila.

Ono što je Tesla učinio u automobilskoj industriji, „Impossible Foods“ je napravio u sektoru prehane.

Iako se zasad drže telećeg mesa, njihov krajnji cilj je da zamijene sve proizvode životinjskog porijekla biljnim proizvodima, zadržavajući pritom isti ukus i miris.

(Autor: BiznisInfo)