Dobili ste ponudu za novi posao ili vam se nudi prilika da posao pokrenete sami. Svi vam govore da budete srećni jer se takve stvari ne dešavaju svakome, pa ipak nešto vas koči?
Te velike fraze poput – prilika tvog života, šansa koja se dobija sada i nikada, zapravo ni malo ne pomažu! Tamo gdje drugi vide šansu za uspjeh (naravno, jer oni ništa ne rizikuju) vi vidite potencijalno more problema i poteškoća. Glas koji to govori zove se strah, i sasvim je normalan, ali ipak ne treba biti slijep pred šansama koje nam život pruža.
Nijedna prilika nije savršena
A šta u životu jeste savršeno? Ono što je ključno je da sebi postavite pitanje – da li ideja, cilj ka kome se ide zvuči dobro? Ako zvuči dobro i nešto vas ka tome vuče i pored gomile prepreka koje postoje to je dobar znak. Prepreke su sastavni dio svakog posla. Nemojte se odmah predavati, vjerujte u sebe!
To možete i vježbati – svakog jutra imajte neki samo svoj ritual, odvojite vrijeme samo za sebe, razbistrite glavu i s pozitivnim mislima započnite dan.
Budućnost se gradi alatima koji su dostupni danas a ne sutra
Dobra prilika ne dolazi uvijek u najsjajnijem odijelu. Na novom poslu vas možda neće dočekati najbolji uslovi rada i najnoviji alati, ali većina genijalnih stvari najčešće je nastala upravo u takvim uslovima. Tamo gdje manjka materijalnih sredstava kreativnost mora doći do izražaja!
Cijenite evoluciju prethodnih neuspjeha
Neuspjesi koji su prethodili nekoj ideji više joj daju na vrijednosti nego što je umanjuju. Pitanje je samo šta se iz tih neuspjeha nauči i da li je osoba ili tim dovoljno istrajan. Youtube i Ebay nisu bili prve platforme tog tipa kada su nastajale. Svaka je imala konkurenciju od oko tridesetak firmi, ali su probleme koji su nastajali tokom razvoja oni rješavali prvi i to najefikasnije. Kao što možemo vidjeti sva ta borba samo ih je ojačala i unaprijedila.
Tajming nekada ipak jeste sve
Najvažnije pitanje koje sebi morate da postaviti je – da li je sada pravo vrijeme za ovu ideju/posao? Neke ideje se moraju realizovati najbrže moguće od trenutka nastajanja, za druge se ipak mora sačekati onaj pravi momenat. I baš taj tajming umije biti odlučujući u tome da li će nešto uspjeti ili ne, ma koliko se rada i truda uložilo u neku ideju.