Otvoren Eurasia tunel: Sa jednog kraja Istanbula na drugi za 15 minuta

0

Podvodni tunel koji će znatno skratiti trajanje putovanja za vozila iz dijela Istanbula na azijskoj strani do dijela grada na evropskoj strani otvoren je danas u prisustvu predsjednika Turske Recepa Tayyipa Erdogana, premijera Binali Yıldırıma i drugih zvaničnika kao i velikog broja građana.

tunel
Ovaj 3.34 kilometra dug podvodni dvoetažni tunel, nazvan i “Istanbul Straight Road Crossing projekat” po drugi put je povezao dva kontinenta ispod mora. Ukupna dužina tunela je 5,4 kilometara, od čega je 3,34 kilometara pod morem. Zajedno sa pristupnim saobraćajnicama, ukupna dužina Euroazijskog tunela je 14,6 kilometara a najveća dubina na kojoj tunel prolazi ispod mora je 106,4 metara ispod mjesta Bosphorus Strait.

eurasia-tunel-2

Tunel, koji povezuje Kazlıçeşme na evropskoj strani Istanbula i azijski dio grada nazvan Göztepe, ima za cilj da se smanje hronične saobraćajne gužve u najnaseljenijem turskom gradu.

eurasia-tunel-1

Sa novim tunelom, vrijeme putovanja između dva dijela grada smanjuje se sa oko 100 minuta koliko trenutno traje u vrijeme gužvi na samo 15 minuta. To će dati pozitivan doprinos ekonomiji smanjenjem količine potrošnje goriva kao i smanjenjem emisije štetnih gasova.

Projekt je izgrađen pomoću build-operate-transfer (BOT) modela čija je vrijednost 1,2 milijarde dolara. Oko 960 miliona obezbjeđeno je kroz međunarodne kredite, a preostali iznos finansirali su nosioci projekta, Yapı Merkezi i SK E & K.

Prema međunarodnim standardima, tunel se može koristiti najmanje 127 godina.

Projekt je ugovoren u 2009. godini kroz zajednički tursko-korejski venture kasnije nazvan Eurasia Tunnel Operation Construction and Investment  (ATAS). Kompanija će održavati tunel tokom naredne 24 godine i pet mjeseci a nakon toga će prava biti prenesena na državu.

Tunel je dizajniran za laka vozila, a očekuje se da će se naplaćivati cestarina od oko 4 dolara za automobile i 6 dolara za putničke kombije.

euroazijski-tunel-2

Osim toga, tunel je zahvaljujući savremenoj tehnologiji i metodama izgrađen na takav način da neće biti pod utjecajem rizika od zemljotresa i cunamija.

Također, bit će pogodan za korištenje i tokom nepovoljnih vremenskih prilika. Istovremeno zbog visokih sigurnosnih karakteristika, može biti korišten kao sklonište.

Svaka tačka tunela bit će nadgledana 24 sata dnevno tokom cijele sedmice, a savremena infrastruktura bilježit će brzinu kretanja vozila.

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save