Prodavnice kompanije Mercator i dalje su prisutne širom naše zemlje, iako ova firma ne postoji u BiH već oko godinu dana.
Podsjetimo da se Mercator prošle godine praktično povukao s našeg tržišta te da je firma “Mercator BH Trgovina na veliko i malo” tada izbrisana iz registra poslovnih subjekata u BiH čime je prestala postojati, piše BiznisInfo.ba.
Sve Mercatorove prodavnice tada je preuzeo Konzum. Dva brenda imaju istog vlasnika – hrvatsku Fortenova grupu. No, uprkos činjenici da su ovo sada Konzumovi marketi, oni su i dalje brendirani kao prodavnice Mercatora.
Podstavlja se pitanje zbog čega je to slučaj, odnosno da li se kupci time dovode u zabludu misleći da kupuju u Mercatoru, a zapravo kupuju u Konzumu.
Istina je da ovi marketi imaju i oznake Konzum, ali one su napisane malim slovima, u nekim slučajevima na papirima koji su okačeni na prodavnice, te nisu ni izbliza upadljivi kao veliki crveni znakovi Mercatora koji dominiraju naročito kada je riječ o prilazu objektima.
Odgovor na ovo pitanje potražili smo od kompanije Konzum.
Kako su nam potvrdili, od kraja 2023. godine kompanija Konzum d.o.o. Sarajevo, kao dio Fortenova grupe, upravlja brendovima Konzum i Mercator na tržištu BiH, “što je u potpunosti u skladu sa zakonskim okvirima”.
– Brend Mercator zadržan je na našem tržištu zbog prepoznatljivosti brenda i dugogodišnjeg povjerenja potrošača, s tim da su sve prodavnice jasno identificirane kao dio kompanije Konzum d.o.o. Sarajevo – kazali su nam iz Konzuma.
Također, dodaju, kompanija jasno komunicira svoj identitet, uključujući informacije o svojim brendovima, proizvodima i uslugama koje se pružaju transparentno.
– Naše poslovanje je u potpunosti usklađeno sa zakonima o zaštiti potrošača i propisima tržišnog poslovanja, te su time uvažena sva prava potrošača. Uz to naglašavamo da je na našem tržištu, kao i ostalim tržištima, vrlo učestalo i sve prisutno poslovanje i upravljanje sa više različitih brendova od strane jednog poslovnog subjekta – tvrde iz kompanije Konzum u odgovoru za BiznisInfo.ba.
No, ovaj odgovor kompanije zapravo ne samo da ne rješava dilemu već otvara nova pitanja.
Jer, iz kompanije potvrđuju da je “brend Mercator zadržan na našem tržištu zbog prepoznatljivosti brenda i dugogodišnjeg povjerenja potrošača”. Dakle, želi se iskoristiti povjerenje koje kupci imaju u brend Mercator.
No, kada kupci, vođeni tim povjerenjem, obave kupovinu, zapravo su je obavili u Konzumu – jer Mercator, kako smo rekli, ne postoji u BiH u bilo kojem obliku.
Ne ulazeći u to da li je ovakvo ponašanje u skladu sa zakonom, jasno je da bi, sa aspekta potrošača, bilo poštenije ukloniti oznake kompanije koja ne postoji i staviti znak prodavnice koja se zaista i nalazi unutar objekta.
Tačno je da Konzum i Mercator danas imaju istog vlasnika, ali je ipak riječ o dvije različite kompanije, koje imaju različitu historiju, potiču iz dvije različite države i očito uživaju različito povjerenje potrošača.