Centar za automobilski menadžment (CAM) u njemačkom Bergisch Gladbachu radi ozbiljne analize najinovatinijih automobilskih marki.
Među deset najinovativnijih proizvođača prvi put je pet kineskih korporacija. No njemačka automobilska tvrtka BMW još uvijek prednjači s najviše tehnoloških inovacija.
Automobilski stručnjaci su analizirali tehnološke inovacije 30 svjetskih proizvođača automobila s ukupno 100 marki automobila. Ukupno 709 tehnoloških inovacija zabilježeno je pojedinačno i ocijenjeno prema kriterijima kao što su originalnost i korist za kupca.
BMW sa 70 serijskih inovacija i 27 svjetskih inovacija ima vrijednost indeksa 151 i tako je tik ispred kineskih proizvođača Geelyja (149,4 indeksnih bodova) i SAIC-a (136,8 bodova).
Grupacija Mercedes-Benz zauzela je peto mjesto s 89,8 bodova, a slijedi je grupacija Volkswagen s 85,9 indeksnih bodova. Među prvih deset našla su se još tri proizvođača iz Kine, BYD, Xpeng i GAC.
Skupina kineskih proizvođača drži čak 46 posto inovacija – što je rekordna vrijednost. Udio je 2019. godine iznosio 21 posto. Nasuprot tome, inovacijska snaga njemačkih proizvođača automobila pala je s 45 posto u 2019. na trenutnih 23 posto, prenosi Hak revija.
Američki proizvođači još značajnije gube svoju inovacijski potencijal. Za pad u odnosu na prethodnu godinu zaslužni su General Motors i Ford, koji su nakon petog i šestog mjesta ove godine stigli tek na 15. i 16. mjesto. Tesla je zasjela na 13. mjesto (prethodna godina: 15. mjesto).
Japanski proizvođači već nekoliko godina idu naprijed s inovacijama, premda su još ukupno na niskom nivou. Toyota ima dobre rezultate i napredovala je s desetog na četvrto mjesto.
Uzlet kineskih proizvođača automobila ove je godine bio vidljiv i kod električnih automobila. Prema studiji CAM-a iz aprila, kineske su korporacije odgovorne i za 45 posto inovacija u ovom području. Njemački proizvođači su na 20 posto.