Uvođenje u saobraćaj talgo vozova pokazalo se kao promašaj, s obzirom na to da ovi vozovi proizvode svekodnevne gubitke a da je zainteresiranost putnika slaba, saznaje BiznisInfo.
Talgo vozovi pušteni su u saobraćaj u septembru na liniji između Sarajeva i Doboja. No, oni nisu uspjeli privući očekivani broj putnika s obzirom da na to da nisu ponudili nikakve posebne pogodnosti a da je cijena karte znatno viša.
Karte za putovanje ovim vozom više su za 3 KM u odnosu na ostale vozove, što nije mali iznos ako se uzme u obzir da na relaciji kojom saobraća voz uglavnom putuju studenti, đaći i radnička klasa.
Osim toga, iako je najavljeno da se radi o brzom vozu, on saobraća istom brzinom kao i ostali bh. vozovi. Razlog za to su stare pruge ali i činjenica da talgo vagone zapravo vuče stara bh. lokomotiva! Upravo je to najviše razočaralo putnike koji su se nadali da će vrijeme putovanja biti znatno skraćeno uvođenjem ovih vozova.
S druge strane, ovi vagoni trebaju poseban sistem čuvanja i održavanja koji nije jeftin.
Sve u svemu, sagovornici našeg portala tvrde da talgo zasad bilježi veće izdatke nego zaradu, odnosno da pravi svakodnevne gubitke.
Da li je to tačno i koliki su ti gubici nismo uspjeli saznati jer iz Željeznica FBiH nisu odgovorili na naš upit koji smo im poslali još prije sedam dana.
Naš izvor tvrdi da je jedina nada u koju se Željeznice sada uzdaju da će uskoro dobiti dozvolu sa saobraćanje u susjednim državama. Talgo je, naime, i kupljen s ciljem da bude korišten u međunarodnom saobraćaju, jer samo tako ovaj savremeni voz može biti isplativ.
Ukoliko se to ne desi, saznajemo da će se razmotriti ukidanje postojeće talgo linije koja očito nije isplativa.
Garniture Talgo vozova Željeznice FBiH su kupile još 2005. godine putem robnog kredita od vlade Španije za 132 miliona KM. Vozovi su isporučeni 2010. ali su sada prvi put pušteni u promet.
(Autor: BiznisInfo)