Nakon što je privedena kraju izgradnja prve dionice brze ceste Lašva – Nević Polje kroz srednju Bosnu, sada na red dolazi gradnja druge dionica.
Podsjetimo da je prva izgrađena dionica između Viteza i Travnika, tačnije od izlaza iz Viteza do mjesta Nević Polje, te bi uskoro trebala biti puštena u saobraćaj.
Izgradnja ove dionice bila je dosta lakša jer se nalazi izvan gradskih i poslovnih zona.
Drugačija je priča sa drugom dionicom čija izgradnja sada slijedi i uveliko se priprema, iz razloga što bi trebala proći kroz područje koje je gusto naseljeno kako stambenim objektima, tako i objektima poslovnih subjekata. Riječ je, naime, o jednoj od najvećih poslovnih zona u BiH – poslovnoj zoni Vitez.
Kako saznaje BiznisInfo.ba, rješenje je pronađeno u tome što se, barem za sada, potpuno nova cesta neće ni graditi, već će se praktično proširivati postojeća magistralna cesta M5.
Dakle, nova brza cesta će prolaziti po liniji sadašnje magistrale. Pojasnimo, riječ je o poslovnoj zoni u kojoj se nalaze brojni poslovni subjekti, među kojima je najpoznatiji FIS Vitez. Ovo je ujedno jedna od najvećih šoping zona u Federaciji a magistrala prolazi kroz samo njeno središte.
Dakle, gledajući u cjelini, brza cesta će se odvajati od puta Sarajevo – Zenica i ići do ulaza u Vitez posebnom trasom.
No, pred ulazak u poslovnu zonu Vitez nalazit će se kružni tok na kojem će se ova cesta spajati s magistralom M5. Na izlazu iz poslovne zone bit će novi kružni tok na kojem će se brza cesta ponovo odvajati od magistrale. Tu će se spajati sa već izgrađenom dionicom o kojoj smo govorili.
Ova informacija za BiznisInfo.ba na određeni način je potvrđena i iz “Autocesta FBiH“. Kako nam je rečeno, odlukom Vlade projekt brze ceste kroz poslovnu zonu Vitez bit će realiziran kroz dvije faze.
– Prva faza je prolazak brze ceste kroz poslovnu zonu s pet kružnih tokova u istoj razini s postojećom magistralnom prometnicom, dok druga faza (konačno rješenje) podrazumijeva rješenje brze ceste u skladu sa zakonskim propisima za brze ceste. Ovakvo dvofazno tehničko rješenje je uvjetovano eksplicitnim zahtjevima lokalne zajednice i već spomenutom Odlukom Vlade – rečeno nam je iz Autocesta.
Što se tiče eventualnih problema kod realiziranja eksproprijacije, iz Autocesta FBiH ne očekuju značajnije probleme bez obzira na kompleksnost projekta.
Naglašavaju da je na tehničko rješenje prolaska brze ceste (Faza 1) dana suglasnost lokalne zajednice.
– Izgradnja brze ceste kroz poslovnu zonu prioritet je cjelokupne lokalne zajednice i poslovnih subjekata koji gravitiraju njom jer će ista donijeti veliku ekonomsku i ogromnu prometnu dobit – rečeno je naš portal.