Google je nedavno sproveo jednu od najtemeljnijih studija vezanu za ponašanje menadžera koje je ikada sprovela jedna ovakva ogromna korporacija.
Počevši 2009. godine, tim iz Googleove People Inovation Lab divizije potrošio je godinu dana na prikupljanje podataka kao što su evaluacije performansi, ankete zaposlenih, nominacije za najviše menadžerske nagrade i druge izvore kako bi uvidjeli razlike između menadžera sa najvišim i najnižim ocjenama.
Istraživači su sumirali stotine stranica bilježaka i podataka sa razgovora, a zatim su podijelili rezultate sa radnicima.
Osam osobina je identifikovano kod najboljih rukovodioca, a naravno, ponašanje koje se nalazi u suštoj suprotnosti od ovih osobina upravo predstavlja postupke lošeg šefa. Međutim, u većini slučajeva loši šefovi nemaju ideju da imaju problem. Ako ste menadžer, odvojte minut svog vremena i provjerite da li spadate u grupu dobrih ili loših rukovodioca:
– Frustrirani ste kada morate da obučavate zaposlenog novim vještinama – Googleova studija pokazala je da su zaposleni visoko ocjenjivali menadžere koji posjeduju veštinu obučavanja.
– Osjećate da morate duplo da provjeravate rad svakog zaposlenog – Ovo je oblik mikro-upravljanja i smatra se veoma lošom osobinom.
– Nemate želju da upoznate svoje zaposlene, van činjenice da li dobro rade svoj posao – Emocionalna inteligencija se smatra jednom od najvećih indikatora uspješnog menadžera. Briga je od vitalnog značaja za sticanje povjerenja i poštovanja.
– Osjećate da stalno zaostajete i da ste se rastrgli na previše strana – Nemogućnost kontrolisanja i nesposobnost da vaš rad bude uvijek kvalitetno i dobro odrađen, znak je lošeg samoupravljanja. Ako ne možete da upravljate svojom efektivnošću i produktivnošću, ne možete ni od drugih očekivati da budu bolji.
– Radije biste ostali u svojoj kancelariji nego razgovarali sa svojim timom – Asocijalne tendencije su znak nekoga ko je loš komunikator.
– Mislite da bi napredak karijere vaših zaposlenih trebalo da bude samo njihova briga, a ne vaša – Ulaganje u uspjeh vaših zaposlenih gradi lojalan odnos i zadržava zaposlene, a takođe ih i čini vrjednijim za vas.
– Ne možete da planirate rast sektora jer ne možete da zamislite da li ćete ikada ostvariti postojeće ciljeve sa trenutnim timom – Dobri menadžeri uvijek imaju dobro artikulisanu viziju za rast koju će prenijeti timu na način da ih motiviše.
– Mrzite što neko od vaših zaposlenih ima vještine koje vas tjeraju da zavisite od njih, jer vi nemate te vještine sami – Najbolji menadžeri znaju koje su im jače strane i ne osjećaju se ugroženi od onih koji su u njihovom timu.
Ako ste odgovorili sa „da“ na jednu ili više gore navedenih stavki, vjerovatno spadate u grupu manje efikasnih lidera i možda čak i loših šefova.
Inc.com/PC Press/Investitor