Pametni rukovodioci znaju da pitanja na intervjuima za posao kao što su „Šta su vaše najveće vrline?“ ili „Šta su vaše najveće mane?“ neće otkriti mnogo o kandidatu.
I zato se ne drže ovih klišea, već postavljaju smislenija pitanja. Mnogi uspješni menadžeri imaju svoje omiljeno pitanje čiji im odgovor otkriva sve što treba da znaju o kandidatu za posao.
Evo nekoliko takvih primjera:
Elon Musk, Tesla; SpaceX: “Stojite na površini zemlje. Idete milju južno, milju zapadno i jednu milju sjeverno. Završavate tačno tamo gdje ste počeli. Gde se nalazite?”
Ovaj direktor kompanija Tesla i SpaceX voli da kroz pitanja testira inteligenciju kandidata. Postoji više tačnih odgovora, a jedan od njih je Sjeverni pol.
Richard Branson, Virgin: “Šta je ono što niste uspjeli da stavite u svoj CV?”
Osnivač Virgin Groupe Richard Branson objašnjava u svojoj novoj knjizi: „The Virgin Way: Everything I Know About Leadership,“ da mu tradicionalni način intervju za posao nije baš omiljen.
„Očigledno da je dobar CV važan, ali ako planirate da zapošljavate na osnovu onoga što su kandidati napisali, ne biste onda potrošili vrijeme na intervjue,“ piše Branson. Zato on voli da pita: „Šta je ono što niste uspjeli da stavite u svoj CV?“
Miranda Kalinowski, Facebook: “Tokom svog najboljeg dana na poslu – dana kada ste došli kući i pomislili da imate najbolji posao na svijetu – šta ste tog dana radili?”
Miranda Kalinowski, Facebookova glavna menadžerka za regrutaciju kandidata, govorila je kako ova najpopularnija društvena mreža bira najveće talente. Ona, ustvari, pomoću ovog pitanja želi da vidi oko čega je kandidat zaista strastven, i da li se takvo interesovanje uklapa u ono što Facebook traži.
Takođe, želi da vidi šta kandidata pokreće i da li se njegove vrijednosti uklapaju u Facebookovu misiju: da da ljudima moć da deijle i čine svijet otvorenijim i povezanijim.
Laszlo Bock, Google: “Dajte mi primjer kada ste riješili neki težak analitički problem”
„Zanimljiva stvar kod pitanja o ponašanju na intervjuu za posao jeste da kada pitate nekog da govori o svom iskustvu, i udubite se, dobijate dvije vrste informacija,“ rekao je Bock za The New York Times. „Jedna je da vidite kako zaista rade u stvarnim situacijama, a informacija koju dobijate o kandidatu jeste i osećaj šta on/a smatra da je teško.“
Stewart Butterfield, Flickr; Slack: “Šta želite da budete kada porastete?”
Stewart Butterfield, osnivač mreže Flickr i izvršni direktor Slacka, voli da postavlja pitanje na koja smo odgovorali učiteljima i roditeljima kada smo bili mali.
„Dobri odgovori su o onim oblastima u kojima žele da napreduju, stvari koje žele da nauče, stvari koje osjećaju da nisu još postigli ali žele da postignu,“ rekao je za The New York Times. „Veoma kratak odgovor na ovo pitanje bit će automatski loš.“
Jenny Ming, Old Navy: “Pričajte nam o svojim neuspjesima”
Dobar odgovor na ovo pitanje je važan jer znači da kandidata nije strah da preuzima rizike i da prizna kada stvari nisu išle u dobrom pravcu, kaže Jenny Ming, direktorica lanca odjeće „Charlotte Russe“ i bivši izvršni direktor „Old Navy“.
„Odgovor čak ne mora da ima veze s poslom, to može da bude životna lekcija. Mislim da dosta govori. Šta su uradili poslije toga?“ rekla je. „Kako su to prevazišli? Tražim nekog ko može da prizna kada nešto nije išlo. Ljudi obično vole da govore o svojim uspjesima, ali ne i o onome u čemu se nisu baš najbolje pokazali“.