Olovčić za BiznisInfo.ba: Porsche BH potvrdio lidersku poziciju, u julu otvaramo novi objekat

0

Kompanija Porsche BH u 2023. godini kupcima u BiH je isporučila 4.800 novih vozila, te je povećala prodaju za oko 30 posto u odnosu na godinu ranije. Tržišni udio su povećali sa 38 na 43 posto.

Ovo je u intervjuu za BiznisInfo.ba kazao direktor kompanije Senad Olovčić. Podsjetimo, Porsche BH je generalni zastupnik za marke Volkswagen, Audi, Seat, Cupra, Škoda i Porsche.

Senad Olovčić

Olovčić nam je otkrio i kada će biti otvoren novi prodajno-servisni salon kompanije kod Sarajeva, te naglasio da je prošle godine uvezen rekordan broj električnih automobila u BiH. Razgovarali smo i o tome kakve su šanse za bh. kompanije da pojačaju saradnju s njemačkim proizvođačima u eri elektromobilnosti.

Pri kraju je izgradnja novog objekta kompanije Porsche na Ilidži. Kada će objekat biti otvoren i šta će to značiti za kompaniju?

– Naš novi prodajno-servisni centar u Blažuju će biti operativan u mjesecu julu ove godine. Veoma smo ponosni na ovaj objekat koji je jedan od najvećih, a sasvim sigurno najsavremeniji objekat takve vrste u ovom dijelu Evrope, usklađen sa vodećim ekološkim i sigurnosnim standardima.

Prodajno servisni centar sa salonima brendova Volkswagen, Škoda, Audi, Porsche i Cupra/Seat ima površinu od 5.611 kvadratnih metara, a prostire se na zemljištu površine 23.598 kvadratnih metara na kojem se nalazi i DasWeltAuto – prodaja rabljenih vozila. Sigurni smo da će novi objekat sa svim pratećim sadržajima doprinijeti kvalitetu usluga i zadovoljstvu naših kupaca.

Možete li napraviti kratki presjek rezultata u 2023. za Porsche BH kada je riječ o različitim markama automobila koje posluju pod okriljem ove kompanije?

– Iza nas je jako uspješna poslovna 2023. godina. Činjenica da smo sa našom prodajnom organizacijom isporučili krajnjim kupcima 4.800 novih vozila svih naših marki, te da smo povećali našu prodaju za oko 30 posto u 2023. u odnosu na 2022. godinu, sa povećanjem tržišnog udjela sa 38 na 43 posto, nas je ne samo potvrdila kao lidera u prodaji novih vozila u BiH nego i svrstala na vodeću poziciju između više od 20 zemalja Evrope u kojima je Porsche Holding Salzburg uvoznik.

Marka Škoda čini gotovo polovinu naše ukupne prodaje, VW zadržava značajan udio, Audi je broj jedan u tzv. Premium segmentu, dok su marke Seat i nadolazeča Cupra dale značajan doprinos ukupnoj prodaji. Ovakvi rezultati i uspjesi naših pojedinačnih marki nas čine svakako sretnim i zadovoljnim.

Prošle godine sta radili na uvođenju i promociji brenda Cupra na bh. tržište. Koliko ste zadovoljni time kako je marka prihvaćena?

– Već spomenuta najmlađa marka u našoj ponudi sa modelom Formentor je uistinu napravila sjajan rezultat u 2023. godini. Oko 100 prodanih jedinica samo u prošloj godini je odličan osnov za buduću prodaju ovog brenda koji će biti uskoro osvježen sa novim modelima.

U proteklom periodu bilo je dosta problema s rokovima isporuka novih automobila. Da li se situacija u potpuposti stabilizovala i je li taj problem iza nas?

– Generalno gledajući svjetski politički i ekonomski trendovi su imali za posljedicu poremećaje u snabdijevanju komponenti neophodnih u automobilskoj industriji, prevashodno proizvodnji. U značajnoj mjeri i VW Grupacija je bila već duži period istim pogođena.

No bez obzira ne sve neprilike mi u BIH, uvoznik Porsche BH i ovlaštena trgovačka mreža su uradile sjajan posao u 2023. godini. U 2024. godini očekujemo značajno bolji i efikasniji lanac proizvodnje vozila marki iz VW Grupacije pa samim tim i kraće rokove isporuka.

Kakvi su trendovi sa prodajom električnih automobila u BiH, ima li značajnijeg pomaka na tom polju, pogotovo zato što su vlasti počele davati i poticaje kupcima električnih vozila?

– Postoji značajan porast uvoza i prodaje BEV (električnih vozila na baterije) kao i hibrida. 2023. godina je rekordna za BEV automobile, sa 240 automobila uvezenih u Bosnu i Hercegovinu, što je više nego u posljednjih 6 godina ukupno (162 vozila). Dva su glavna razloga za to, prvi su poticaji, a drugi to što sve marke imaju jasnu strategiju da je e-mobilnost sadašnjost, a ne budućnost.

Koliko brzo se razvija infrastruktura za korištenje električnih vozila u BiH, poput mreže punionica, da li vi nešto poduzimate po tom pitanju?

– Imamo oko 320 punionica u Bosni i Hercegovini instaliranih u posljednjih nekoliko godina. Oko 100 punionica su javne, a ostale su privatne ili spremne za korištenje uz određena ograničenja. Mi kao Porsche BH instalirali smo više od 250 punjača putem komercijalnih kanala, društveno odgovornih projekata.

Mnogo je izazova u pogledu infrastrukture, uglavnom povezanih s administrativnim preprekama i papirologijom potrebnom za javne instalacije za punjenje. Ove godine ćemo imati potpuno novi softverski backend sistem koji će privući mnoge investitore da počnu ulagati u infrastrukturu, jer će im se uloženo sigurno vratiti.

Nedostaju nam i brzi punjači (Hyperchargeri) uz autoceste i brze ceste. Nadamo se da će se Vlada dodatno potruditi da unaprijedi ovaj segment poslovanja. Kao lider na automobilskom tržištu u BiH, ali i u sektoru e-mobilnosti, nastavit ćemo sa strategijom postavljanja DC punionica u većim gradovima.

Jedan od trendova posljednjih godina bio je rast cijena polovnih automobila. Da li se na tom polju situacija stabilizovala ili se može očekivati nastavak tog trenda?

– Činjenica nedostatka novih vozila je značajno utjecala i na trend prodaje i ponude rabljenih vozila. S tim u vezi došlo je do povećanja cijena rabljenih vozila koje će se po našoj procjeni stabilizirati te ne očekujemo neki daljnji rast cijena rabljenih vozila.

Naša prodajna organizacija obuhvata  i prodaju rabljenih vozila “Das Welt Auto“ koja se bavi otkupom rabljenih vozila od naših kupaca i zamjenom za nova. Dakle, nismo uvoznik rabljenih vozila niti će nam to biti fokus dugoročno gledano.

Značajan broj bh. kompanija rade kao dobavljači za njemačke automobilske gigante. Hoće li se, prema vašem mišljenju, ta praksa zadržati i u eri elektromobilnosti koja je već počela?

– Da, Bosna i Hercegovina ima dugu tradiciju u proizvodnji automobila (fabrika TAS Vogošća), proizvodnji automobilskih komponenti i sklopova. Dakle postoji i ovo je ogromna šansa za BiH industriju da sa malim preduzećima osigura proizvodnju, zapošljavanje i dobit kroz razvoj ovog dijela industrije.

Cijenimo da Privredne komore BiH rade jako dobar posao ali da se i resorna ministarstva trebaju još više pozabaviti ovom šansom koja je je uistinu historijska obzirom na sva globalna kretanja, politička a i ekonomska.

Kina nakon pandemije nije više u onom obimu centar proizvodnje kao što je to nekad bila. Traže se dobavlajči koji su bliže EU i tu BiH ima jedinstvenu šansu naravno i u proizvodnji komponenti za  električne automobile.