Fiat Chrysler i francuski Peugeot-Citroen dobili su “zeleno svetlo” Komisije EU za zaštitu konkurencije za spajanje vrijedno 38 milijardi dolara, čime će nastati četvrti najveći proizvođač automobila u svijetu.
Odluka je donijeta nakon što su Fiat i PSA pristali da pojačaju saradnju sa japanskim rivalom, kompanijom Toyota Motor prenosi CNBC.
Dva proizvođača vozila su odlučila prošle godine da udruže snage kako bi lakše prevazišli dvostruke izazove u auto industriji, kao što su finansiranje tehnologija za proizvodnju ekološki čistijih vozila i kriza tržišta izazvana globalnom pandemijom.
Evropska komisija je saopštila da će PSA proširiti sporazum sa Toyotom o mini kombijima, povećanjem kapaciteta za ova vozila japanske kompanije i smanjenjem cijene za njihov transport, kao i za prevoz rezervnih dijelova i dodatne opreme, čime se otklanja zabrinutost u pogledu tržišne konkurencije u EU.
Veliki broj brendova pod jednim okriljem
– Ravnopravan pristup konkurentnom tržištu za mala dostavna komercijalna vozila važan je mnogim samozaposlenima i malim i srednjim preduzećima širom Evrope – navela je evropska komesarka za konkurenciju Margret Vestager u saopštenju, prenosi Tanjug.
Fiat i PSA će takođe omogućiti rivalima pristup njihovim servisima za popravke i održavanje mini kombija kako bi pomogli novim učesnicima širenje na tržištu, dodali su iz Evropske komisije.
Udružena kompanija Fiat i PSA, koja će se zvati Stelantis, posjedova će brendove fijat, džip, dodž, ram i maserati, kao i Pežo, Opel i DS.
Dvije kompanije su najavile da će 4. januara imati odvojene skupštine dioničara na kojima treba da se odobri transakcija, i da se očekuje da spajanje bude završeno do kraja prvog kvartala 2021.
Kontrolni dioničar u FCA je Eksor, holding kompanija italijanske porodice Anjeli, dok su glavni investitori Peugeot-Citroen porodica Pežo, francuska vlada i kineski Dongfeng.