Melani Perkins porijeklom je iz Australije. Platformu za dizajn Canva pokrenula je sa tačno nula veza u Silikonskoj dolini. Sada je to najvredniji startap u cijelom svijetu koji je osnovala žena i spreman je da ga kupe Google ili Microsoft.
Septembarsko jutro u Sidneju. Melani Perkins (35) viri kroz dvostruka vrata frizerskog salona Sterling, u Surry Hillsu. Ovaj prostor danas vrvi od mušterija, a prije samo deset godina u istom tom prostoru je Melani sa svojim tadašnjim dečkom, a sada suprugom Klifom Obrehtom, provodila skoro svaki svoj trenutak.
Ovdje se nalazila kancelarija Fusion Booksa, kompanije za izdavanje godišnjaka koju je par osnovao prije pokretanja svima dobro poznate platforme Canva.
Danas je njihov startap procijenjen na 26 milijardi dolara, što je najviše od svih startapa koje su osnovale žene i koje vode žene, prenosi BizLife.
Njena vizija oduvijek je bila da “izgradi najvredniju kompaniju na svijetu”. Bez tehničkog znanja ili resursa u Silicijumskoj dolini, par se prvo uhvatio u koštac sa dostižnim tržištem – izdavanjem australijskih godišnjaka za srednjoškolce – prije nego što je prešao na industriju grafičkog dizajna.
10 godina, 3.200 zaposlenih, 90 miliona korisnika
Deset godina kasnije, Canva je ozbiljna kompanija u domenu grafičkog dizajna, sa 3.200 zaposlenih, 90 miliona korisnika i web alatom koji omogućava korisnicima da dizajniraju sadržaj koji žele da plasiraju na društvenim mrežama, prave prezentacije za školu ili posao, i edituju video zapise — a uskoro će im pomoći da urade mnogo, mnogo više od toga.
Canva je postala nezaobilazan alat, koji je od suštinskog značaja za dizajnere amatere i, sve više, za profesionalce. Za razliku od mnogih drugih startapa koje su podržali venture capital fondovi, Canva je od 2017. svake godine ostvarivala profit na osnovu slobodnog novčanog toka.
I dok su drugi startapi otpuštali radnike i smanjivali planove za proširenje, Canva je u septembru najavila lansiranje profesionalnih alata. Bio je to vrhunac dugogodišnje vizije.
– Imali smo ovo u našem pitch decku još 2011. godine – poručila je Perkins.
Ali vratimo se još koju godinu unazad. Canva nije imala izbora osim da počne polako, korak po korak.
Godine 2007. Perkins je u slobodno vrijeme predavala dizajn svojim kolegama studentima. Tada je postala frustrirana dizajnerskim alatima koji su u tom trenutku bili dostupni.
Dizajn je postajao sve važniji dio moderne komunikacije – od društvenih medija do prezentacija – ali proizvodi koji su svakodnevnim korisnicima pomogli da ovladaju vještinom, kao što je Adobe InDesign, bili su skupi. Morao je postojati bolji, jeftiniji način. – Pitanje je bilo da li bismo mi mogli to da stvorimo? – kaže Perkins.
Svog sadašnjeg supruga upoznala je u Pertu u Zapadnoj Australiji 2005. On je imao 19, ona 17 godina. Bio je Dan Australije, državni praznik, a njih dvoje su sa zajedničkim prijateljima gledali vatromet.
Zbližila su ih zajednička interesovanja za putovanja, a iako je Klif planirao da se preseli u Kvinslend, poslije sudbonosnog susreta sa Melani, otkazao je put. Upravo njegova odlučnost podstakla je Melani da svoje snove pretvara u javu.
Tako joj je, između ostalog, pomogao da shvati da može sama da riješi problem pristupačnosti dizajnerskih alata. I bio je u pravu.
Više od stotinu “NE”
Ipak, Melani i Klif su bili praktični. Fusion Books, lansiran 2011, predstavio je australijskim srednjim školama svoj alat za uređivanje godišnjaka na internetu. Kada je firma bila na vrhuncu, objavljivali su godišnjake za 400 srednjih škola, ali oboje su znali da je to zaista vrhunac i da posao sa godišnjacima ne može dalje od ovoga.
Da bi evoluirali bio im je neophodan keš. Perkins je 2012. odletjela u San Francisko i mjesecima tražila investitore za svoj startap. Naišla je na više od stotinu “ne”. Odgovori nisu bili prijatni, a razlozi su bili razni – od toga da Australija nema razvijen startap ekosistem do sumnje u stručnost bračnog para.
Slamka spasa stigla je sa neočekivanog mjesta. Naime, Melani i Klif čuli su da će se venture capital investitori okupiti u Mauiju na kitesurfingu. Proveli su mjesece i mjesece vježbajući ovaj ekstremni sport, a zatim unovčili skoro polovinu novca sa svog poslovnog bankovnog računa kako bi rezervisali letove i smještaj.
Nekoliko padova i ogrebotina kasnije, promijenili su svoju budućnost. Upoznali su kolegu iz Australije Rika Bejkera, koji je pokretao VC firmu sa sjedištem u Sidneju pod nazivom Blackbird Ventures. Predstavili su ga na „Canvas Chef“, platformi na kojoj dizajneri mogu da dodaju grafičke elemente u prazan šablon. To je bila prva velika firma koja je investirala, a sa svojih 1,3 miliona dolara — i odgovarajućim grantom australijske vlade — Canva je počela da radi.
Uslov investitora je bio da dovedu tehničkog suosnivača. Kameron Adams, bivši radnik Googla sa sjedištem u Sidneju, pristao je da se pridruži osnivačkom timu. Iskusni investitor im je sugerisao da izaberu jednog lidera, a izbor je pao na Melani. Još jedan ključan korak bio je preseljenje iz Perta u Sidnej, kako bi lakše pronašli tehničke i startap talente.
Iako su investitori insistirali da startap krene odmah, Perkins je sačekala kako bi Canva imala kvalitet koji je zamislila.
Jednom godišnje, Perkins ima sastanak sa svojim timom, tada odlučuju kojim aspektom njene vizije kompanija treba ozbiljnije da se pozabavi. Tako je, na primjer, u 2016. godini prioritet bila internacionalizacija: Canva je pokrenuta na još šest jezika, pored engleskog. Danas ovu platformu možete koristiti na 100 jezika.
Kako su se vremenom mijenjale navike korisnika, koji su poželeli da kreiraju video reklame za svoj brend, Canva im je i to pružila i dodala alat za uređivanje video zapisa, koji je lansiran 2021.
Danas vam Canva omogućava da lako kreirate sadržaj za društvene mreže, koristite različit dizajn, fontove, logotipe i još mnogo toga. Korisnici su kreirali čak 13 milijardi različitih dizajna na platformi. TikTok video snimci, korporativne prezentacije, marketinški materijali — sve se to kreira na Canva platformi.
10 miliona premium pretplatnika
Kada je lansirana 2013, Canva je privukla 750.000 korisnika — danas ih ima čak 90 miliona. Od toga, 10 miliona su premium pretplatnici. Kako je rasla Canva, rasla je i njena osnivačica.
– Da sam dobila priliku da budem izvršna direktorica kompanije koja ima više od 3.000 zaposlenih, mislim da bih se uplašila. Ali izgradnja kompanije korak po korak, i uspjeh koji smo postigli, ulili su mi samopouzdanje – kaže Perkins za Fortune, i priznaje da ne čita nikakve knjige o uspjehu, već radi prema intuiciji.
Canva je prikupila ukupno 580 miliona dolara od investitora. Dvije godine nakon prve runde koju je podržao Blackbird, Canva je prikupila 15 miliona dolara Serije A koju je vodio Vesli Čen, koji je tada bio u Felicis Ventures. Njegove kolege iz Silicijumske doline nisu razumjele šta je vidio u ovom startapu.
Na kraju su se priključili i investitori iz Bay Area-e, od General Catalysta do Sequoia-e, veliki institucionalni investitori poput kompanija Franklin Templeton Investments i T. Rowe Price, kao i slavni anđeli investitori, uključujući Vudija Harelsona i Ovena Vilsona.
Izvor: BIZLife