Objavljeno kad ćemo iz Mostara do Hrvatske ići autoputem

0

Mostar bi trebao biti spojen autoputem s Hrvatskom za četiri godine

Bosna i Hercegovina u srijedu, 4. septembra, dobiva jedan od najvećih infrastrukturnih objekata na trasi autoceste, most Hercegovina (Počitelj), koji će biti jedan od najvećih mostova u evropskim okvirima.

Svečano otvorenje trebalo bi biti navedenog datuma, a dan poslije, s dionicom Počitelj – Zvirovići, spomenuti most bit će pušten u promet.

Federalna ministrica saobraćaja i komunikacija Andrijana Katić u intervjuu za Večernji list je kazala da će puštanje u promet dionice Počitelj – Zvirovići značiti još jedan korak bliže konačnom cilju – završetku Koridora 5C kroz Federaciju BiH.

– Riječ je o novih 11 kilometara autoceste, koja će se spojiti s već izgrađenom dionicom Međugorje – Bijača, te će time biti kompletirana funkcionalna cjelina autoceste u dužini od 21 kilometar prema jugu do granice s Republikom Hrvatskom. Logično je da će novi kilometri autoceste ubrzati protok roba i ljudi, što ima izravan pozitivan učinak na privredu – kazala je ministrica.

Katić je posebno naglasila važnost autoceste za turizam.

– Tokom ljetne sezone svjedočimo gužvama u cestovnom prometu, među ostalim i zbog velikog broja turista koji dolaze u posjete Mostaru, Međugorju, Ljubuškom, Neumu, Počitelju i drugim odredištima u Hercegovini. Puštanjem u promet nove dionice autoceste Počitelj – Zvirovići očekujem smanjenje prometnog opterećenja na postojećim magistralnim i regionalnim cestama. Iako, puni učinak će se vidjeti tek po izgradnji ostatka koridora 5C, u ovom slučaju i prioritetno do čvorišta Mostar sjever – kazala je Katić.

Smatra kako je kompletan neizgrađeni dio koridora 5C apsolutni prioriet i cilj.

– S obzirom na, nažalost, sporu dinamiku izgradnje Koridora 5C u posljednjih deset i više godina, smatram da je kompletan neizgrađeni dio Koridora 5C apsolutni prioritet, ali ipak ću izdvojiti da je prvi prioritet spajanje Sarajeva do Doboja na sjeveru, čime Sarajevo dobiva izlaz autocestom prema Republici Hrvatskoj, odnosno Evropskoj uniji, kao i prioritetno spajanje Mostara, kao središta Hercegovine, na evropsku mrežu autocesta, odnosno do granice Republike Hrvatske – kazala je.

Plan je, kako kaže, da do kraja 2026. godine sjeverni dio Koridora 5C bude u potpunosti završen i pušten u promet.

– Na južnom dijelu ovog koridora, na dijelu oko Mostara, u završnoj je fazi dodjeljivanje ugovora za radove na dionicama tunel Kvanj – Buna, Mostar jug – tunel Kvanj i Mostar sjever – Mostar jug. Kroz sinergiju i maksimalni angažman nadležnog javnog poduzeća Autoceste FBiH, federalnih ministarstava i drugih nivoa vlasti, moguće je i ostvarivo da u sljedeće četiri godine imamo završene i ove dionice na južnom dijelu Koridora 5C – kazala je Katić.

Ističe kako se financiranje izgradnje brzih cesta u Federaciji BiH vrši iz budžeta FBiH, te da su trenutno u različitim fazama pripreme brze ceste: Bihać – Cazin – Velika Kladuša – granica RH, Mostar – Široki Brijeg – Grude – granica RH, Prača – Goražde i Lašva – Travnik – Jajce.