Četvrta generacija Focusa stiže 2018, a unosi suštinske promjene u karakter tog odličnog kompakta jer će imati novu platformu, motore s deaktivacijom cilindara, a snažan naglasak stavlja se na hibridni i električni pogon.
Kada se pojavio prvi Ford Focus 1998. godine predstavljao je sa svojim New Edge dizajnom pravo osvježenje na tržištu zamijenivši zastarjelog i već svim dosadnog Escorta. Čini se da je u sljedeće dvije generacije usput izgubio tu originalnost u nastupu, a osim što je ostao dobar vozački auto, po pitanju izgleda uklopio se u mainstream klase poput VW Golfa i Opel Astre.
Službena premijera četvrte generacije bit će održana na Pariškom salonu, a prodaja će početi početkom 2019. Takvi su Fordovi planovi s novim kompaktnim automobilom, čija će sadašnja, treća generacija tad imati već sedam godina staža (na cestama je od 2011., a u redizajniranom izdanju od 2014.) i bit će zrela za odlazak u proizvodnu mirovinu. Već na ljeto 2018. godine prema planovima Forda biće pokazana nova kompaktna uzdanica koja će biti dizajnirana u post-kinetičkom tilu kakav njeguje aktualna generacija, koja će se u detaljima, posebno s “mekšom” prednjom maskom oslanjati na aktualnu Fiestu.
Cijela karoserija bit će za koji centimetar duža i šira od sadašnje. Uz novu platformu većeg osovinskog razmaka i šireg traga točkova treba očekivati i bolju prostranost, koja sadašnjem modelu i nije najveća vrlina. Nova platforma modelirana je i za prihvat hibridnog i električnog pogona, na koji Ford stavlja posebno jak naglasak.
Focus je, i dosad imao električnu izvedbu, ali bez većeg tržišnog uspjeha. Pa se upravo razvoju električnog modela pristupa posebno pozorno i najavljuje doseg od približno 450 kilometara s punim baterijama. Bude li tako, bit će to impozantna rukavica bačena u lice Volkswagen e-Golfu, Nissan Leafu i sličnim elektroautima.
Bit će, naravno, zastupljen i uobičajen program benzinskih motora EcoBoost (1.0, 1.5 i 2.0) i dizelskih motora TDCi (1.5 i 2.0), s tim što će jači benzinci dobiti opciju deaktivacije cilindara u mirnoj vožnji, radi smanjenja potrošnje. Bit će ponuđena i cross-country izvedba Active, za koju se testira i opcija pogona na sva četiri kotača te luksuzno opremljena Vignale, kao dio posebne Fordove divizije bogato opremljenih i vizualno dekorisanih modela.