Možda nema putnika na horizontu zbog pandemije koronavirusa, ali dugo očekivani novi aerodrom u Berlinu konačno je dobio dozvolu za polijetanje 31. oktobra.
Aerodrom Berlin-Brandenburg trebao je biti otvoren u martu 2011, ali kašnjenja i skandali stavili su ga na čekanje dugo gotovo deset godina. Građevinske vlasti su mu sada dale zeleno svjetlo, 14 godina nakon što je započela gradnja, javlja BBC.
Berlin-Brandenburg, poznat i kao aerodrom Willy Brandt po bivšem zapadnonjemačkom kancelaru, kako je ranije najavljeno zamijenit će dosadašnje berlinske aerodrome Tegel i Schönefeld i ubuduće biti jedini komercijalni aerodrom u regiji Berlina.
Sa planiranim brojem putnika od oko 34 miliona, bio bi to treći najprometniji aerodrom u Njemačkoj.
Zbog čega toliko kašnjenje
Gradnja na aerodromu, južno od Schönefelda, započela je 2006. Ali kombinacija dizajnerskih promašaja i drugih problema pretvorila je Berlin-Brandenburg u nacionalnu sramotu jer je propušteno čak šest najavljenih termina otvaranja.
Glavni problemi su bili:
– Originalni dizajn terminala morao je biti prerađen da se dobije dvostruki kapacitet
– Preduzeće za planiranje izgradnje otišlo je u stečaj
– Problemi sa prskalicama, protupožarnim vratima i kablovima kao i povećani javni troškovi
– Korupcijski skandal
Sada je kompanija za sigurnost TÜV dala aerodromu potvrdu da je sve urađeno kako treba, a šef aerodroma Engelbert Lütke Daldrup vidi otvaranje kao znak da su „stvari u regionu glavnog grada u porastu i da se ekonomija vraća na noge“.
Ostaje da se provedu operativni testovi i izdaju zrakoplovne dozvole, ali zvaničnici kažu da ništa ne sprečava otvaranje aerdroma na jesen.
D. Hadžić