Nova generacija Opela Astre dobila i karavansku modifikaciju

0

Nakon što je svijetu prezentovan heč Opel Astra novog pokoljenja s oznakom L, pred nama je sada i karavanska verzija koja po tradiciji nosi ime Astra Sports Tourer. S obzirom da u ovom naraštaju kompakt iz Riselshajma neće dobiti limuzinsku varijantu, niti modifikaciju s troja vrata, ovo će biti jedina alternativa heču.

Zasigurno ste upoznati s tim da je Opel Astra utemeljen na francuskoj modularnoj platformi EMP2 i da je kao takav najbliži rođak Peugeotu 308 model, koji takođe nastupa u obličju hečbeka i karavana, tako da ovakva postavka asortimana modela njemačke marke nije nikakvo iznenađenje.

Ono što svakako jeste novo jeste to što se Opel vratio rješenju primjenjivanom na modelima iz generacije H, za razliku od palete Astre iz prethodne generacije gdje su heč i karavan imali identičan razmak između prednje i zadnje osovine. Sada je međuosovinski razmak karavana bogatiji za 57 milimetara od onog kod hečbeka, pa tako iznosi zdravih 2.732 milimetara. Pride, to je i 70 milimetara više nego kod odlazeće iteracije K.

Istovremeno, prepusti na oba kraja karoserije su postali skromnijih gabarita, pa je tako ukupna dužina karavana spala sa nekadašnjih 4.702 mm na 4.642 mm. Ali zato je dužina karavana impozantna u poređenju s tom mjerom hečbeka (4.374 mm).

Prtljažnik je sada osetno performantniji pa pruža 608 litara zapremine ispod linije prozora, umjesto nekadašnjih 540 litara. To će svakako cijeniti mnogi, čak i uprkos tome da se ukupna zapremina tovarnog prosotra kada se spusti zadnji naslon, i nije puno popravio: 1.634 spram 1.630 litara.

Opel Astra Sports Tourer nudi trodjelnu zadnju klupu već od uvodne verzije, a srazmjera podjele iznosi 40:20:40. Dodatno treba navesti da je pod prtljažnika u dvije zone, što je opcija koja nosi komercijalni naziv Intelli-Space.

Pristup zasebnom odjeljku u kom se nalazi komplet prve pomoći i set za krpljenje gume je omogućen, kako iz prtljažnika, tako i sa zadnje klupe, pa je tako izbjegnuta traumatična situacija u kojoj se mora vaditi sav sadržaj iz gepeka ne bi li se dohvatila potrepština o kojoj pričamo.

Utovarni prag je na 600 milimetara visine, dok su peta vrata elektropokretana uz mogućnost aktiviranja ovog pokreta putem zamaha nogom ispod poda prtljažnika (zadnjeg odbojnika).

Gama raspoloživih pogonskih sklopova je potpuno identična onoj koja je u primjeni i kod originalnog hečbeka. Može se izabrati turbobenzinac radne zapremine 1,2 litra, s tim da u jednoj verziji nudi 110, a u drugoj 130 konjskih snaga. Nažalost, taj agregat je trocilindarski, ali moguće je kupiti i verziju s četiri cilindra. Ona sagorijeva naftu i iz zapremine 1,5 litra izvlači 130 konjskih snaga.

Sve do jedne varijacije posjeduju sistem start-stop i šestostepeni ručni mijenjač, dok se osmobrzinski automatik može dobiti samo za karavane sa 130 konjskih snaga.

Dopunjivi hibridi su opremljeni turbobenzinskim četvorocilindrašem zapremine 1,6 litara, i on u zavisnosti od dubine džepa kupca (ali i preferencija istog) može ponuditi 150 ili pak 180 konjskih snaga. U pomoć tom bloku pristupa i električni agregat koji dodaje 110 ks vatre. Za transmisiju je zadužen osmostepeni automatski mijenjač. Kada su u zenitu, ovi hibridi odbacuju 180 ili 225 “konja”, zavisno već od izabrane verzije, kako naznačismo u uvodu ovog pasusa.

Verzije karavana iz segmenta PHEV se mogu kretati i u bešumnom režimu, ali je cijena za tako nešto plaćena kroz zapreminu prtljažnika koji su sa originalnih (i gore iznijetih vrijednosti) svedeni na 548 do 1.574 litara.

Znamo da će hečbek nove generacije s oznakom Opel Astra, pred evropske kupce tek u januaru, dok će Sports Tourer stići taman pred godišnje odmore, odnosno pred samo ljeto.

Na kraju da kažemo da će gamu Astre dopuniti električna verzija Astra-e, a njen dolazak očekujemo tokom 2023. godine, mada ima naznaka i za lansiranje moćnog nazvanog Astra OPC, mada za to još uvijek nema zvanične potvrde, prenosi AutoRepublika.