NOVA FUNKCIJA: Facebook uvodi kontrolore vijesti

0

Društvena mreža Facebook objavila je danas uvođenje novih funkcije za borbu protiv širenja dezinformacija i omogućila korisnicima da sami označe informacije koje smatraju lažnim.

Fejsbuk je kritikovan prošlog mjeseca da su lažne vijesti plasirane preko te društvene mreže uticale na američke predsjedničke izbore.

Ova društvena mreža počela je da na ograničenom broju korisnika testira novu komandu koja omogućava da se neka poruka označi kao lažna informacija.

To će moći da se uradi klikom u gornjem desnom uglu poruke, gdje već postoje komande da se sadržaj označi kao „dosadan“ ili „nepoželjan“, navodi se u poruci objavljenoj na Facebook stranici potpredsjednika NewsFeed Adama Moserija, odjeljenja iz kojeg se upravlja protokom vijesti.

„Vjerujemo u davanje glasa ljudima i da mi sami ne možemo da budemo arbitri istine, tako da pažljivo pristupamo ovom problemu“, napisala je kompanija u svojoj objavi.

Oni koji budu provjeravali činjenice moraju da pristupe kodeksu principa da bi u tome učestvovali. Za sada ima 43 potpisnika na spisku koji je uspostavio institut „Pointer“, uključujući informativne kuće iz nekoliko zemalja.

Ako se provjerom ustanovi da članak sadrži pogrešne informacije, ta poruka će biti označena trouglom sa znakom uzvika, poput saobraćajnog znaka za opasnost, i pisat će da ga osporavaju nezavisni kontrolori.

Taj članak će i dalje moći da se dijeli preko Facebooka, ali uvijek uz oznaku opasnosti.

Međutim, autor tog članka ili urednik, više neće moći da ga promoviše preko Facebooka, konkretno sa reklamama, navodi se u saopštenju.

Facebook naveo da će poruke koje se poslije provjere činjenica pokažu da su lažne, biti označene linkom gdje će se objasniti zašto, a takođe bi te informacije mogle da padnu niže u „News Feedu“. Kompanija je navela da razmatra uvođenje i drugih funkcija.

Facebook je takođe naveo da razmatra mogućnost kažnjavanja vebsajtova koji pokušavaju da imitiraju vodeće izvore informacija ili da navode čitaoce da vjeruju da su oni poznat izvor vijesti.

Facebook je sredinom novembra već objavio da više neće dozvoljavati reklame na vebsajtovima gdje se objavljuju lažne vijesti, ali tada nije naveo po kojim kriterijumima će se označavati takvi sajtovi.

Internet gigant Gugl (Google) je sredinom novembra takođe objavio da će uvesti sličnu politiku prema takvim vebsajtovima.