Nova dionica u prometu od 5. septembra

0

Javno poduzeće Autoceste Federacije BiH objavilo je tačan datum otvaranja poddionice Počitelj – Zvirovići i mosta “Počitelj”, odnosno “Hercegovina” kako mu je zvanični naziv.

Kako je rečeno, svečanost otvaranja dionice bit će održana u srijedu, 4. septembra 2024. u 19 sati. ispred tunela Hercegovina.

U sklopu svečane ceremonije otvorenja prisutnima će se obratiti Denis Lasić, direktor JP Autoceste FBiH; Nermin Nikšić, premijer Federacije Bosne i Hercegovine; Andrej Plenković, predsjednik Vlade Republike Hrvatske te Borjana Krišto, predsjedavajuća Vijeća ministara BiH.

Svečanosti otvorenja prisustvovat će brojni predstavnici privrendog, političkog i javnog života, kako BiH tako i Republike Hrvatske, kao i međunarodni dužnosnici, rečeno je.

Ceremonija će započeti u 19 sati svečanim programom koji će svojim nastupima obogatiti Hrvatska glazba Mostar, Klapa Drača, Antonija Batinić i HKUD Rodoč, a program će voditi Sanja Pehar.

Presjecanjem vrpce i uz spektakularan vatromet postavljen duž mosta i službeno će biti otvorena poddionica Počitelj – Zvirovići i most Hercegovina.

Puštanje za redovni promet poddionice Počitelj- Zvirovići i mosta Hercegovina predviđeno je dan kasnije, 5. septembra od 12 sati.

Od 1. do 5. septembra na poddionici Zvirovići – Bijača bit će obustavljena naplata cestarine iz tehničkih razloga prebacivanja otvorenog u zatvoreni sistem naplate cestarine.

Podaci o poddionici Počitelj – Zvirovići i mostu Hercegovina

Most Hercegovina dio je autoceste na pan-evropskom koridoru 5C koji prolazi kroz BiH, te je sastavni i najznačajniji objekt na poddionici Počitelj – Zvirovići. Dužina poddionice iznosi 11,07 km i podijeljena je na dva LOT-a.

LOT 1 čini trasa autoceste u dužini od preko 10 kilometara na kojoj se nalaze značajni objekti: Petlja Počitelj sa naplatnim mjestom i pristupnim prometnicama, Inter-regionalno čvorište, tri vijadukta, tunel i otvorena trasa.

LOT 2 je impresivni most Hercegovina dužine 980 m. Stubovi mosta kojim se prelazi rijeka Neretva visoki su 92,97,92,91,88 i 66 m što ga čini najvišim mostom na Koridoru 5C i jednim od najviših mostova u ovom dijelu Evrope. Također je jedan od najkompleksnijih infrastrukturnih objekata na cijelom Koridoru 5C.

Prema metodi gradnje riječ je o kontinuiranom prednapetom armiranobetonskom mostu, sandučastog poprečnog presjeka, koji se gradi tehnologijom slobodne konzolne gradnje.

Otvorenjem poddionice Počitelj- Zvirovići i mosta Hercegovina, ovaj dio BIH direktno će se povezati sa Evropskom unijom, odnosno graničnim prijelazom Bijača.

Važnost ovog projekta ogleda se u tome što će potaknuti razvoj ekonomije i stvoriti uslove za razvoj i napredak ovog dijela zemlje.

Radove na mostu izvodio je konzorcij Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina). Nadzor nad gradnjom bio je povjeren kompaniji IRD Engineering S.R.L. (Italija), a posao projektiranja kompanijama IPSA INSTITUT d.o.o. Sarajevo i DIVEL d.o.o. Sarajevo.

Izgradnja mosta finansirana je sredstvima osiguranim u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom investicijskom bankom (EIB) i bespovratnim sredstvima Evropske unije, koja su osigurana u okviru Agende za povezvanje preko Investicisjkog okvira za zapadni Balkan (WBIF).

Ukupna vrijednost radova na poddionici Počitelj – Zvirovići iznosi 101.379.722,70 eura bez PDV-a, od čega je za sami most Hercegovina 30.439.551,76 eura bez PDV-a.