Njemačku automobilsku industriju ne napušta pesimizam, pokazuju rezultati najnovijeg istraživanja IFO instituta o poslovanju tog sektora.
Učesnici u anketi i dalje ocjenjuju svoju trenutnu poslovnu situaciju gorom nego za vrijeme globalne finansijske krize 2009.godine, navodi se u saopštenju IFO instituta, dostavljenom Tanjugu.
Indeks poslovnog raspoloženja u njemačkoj autoindustriji se produbio sa aprilskog nivoa od minus 87,2 poena na minus 84,4 boda u maju 2020. U aprilu 2009, taj indeks je iznosio minus 82,9 bodova.
Ipak, buduća poslovna očekivanja kompanija više nisu toliko pesimistična, s obzirom na to da je indeks u tom segmentu porastao sa minus 44,4 poena na minus 13,4 poena, dodaje se u saopštenju.
“Autoindustrija je pala u depresiju i, mada se raspoložnje neznatno popravlja, još uvijek se ne nazire svjetlo”, kaže Klaus Vohlrabe, šef istraživačkog sektora u IFO-u, prenosi agencija Tanjug.
Potražnja je i dalje manja nego u bilo kom periodu od 1991. Odgovarajući pokazatelj tražnje je iznosio u maju minus 78,7 bodova u odnosu na minus 108,6 poena u aprilu. Na vrhuncu prošle krize, izazvane kolapsom američke finasijske kompanije “Lehman Brothers” u decembru 2008, ovaj indeks je iznosio minus 78,6 bodova.
Njemačke automobilske kompanije, takođe, imaju kritičan stav i kada je riječ o nivou njihovih narudžbi, iako se taj indeks popeo sa minus 75,2 poena u aprilu na minus 65,2 poena u maju.
Mnoge kompanije smatraju da su im zalihe gotovih proizvoda u maju bile previsoke. Indeks proizvoda na lageru se povećao sa plus 40,8 bodova u aprilu na plus 42,5 poena u maju.
S druge strane, indeks očekivane proizvodnje je skočio u maju na plus 22,7 poena sa aprilskog nivoa od minus 41,5 poena. To znači da je više kompanija najavilo povećanje svoje trenutno vrlo male proizvodnje.
Pokazatelj izvoznih očekivanja se takođe popravio sa minus 65,3 poena u aprilu na minus 9,8 poena u maju, što ukazuje na to da kompanije sada očekuju usporavanje pada njihovog izvoza, navodi IFO institut u saopštenju.
D.H.