Milioni njemačkih radnika u metalskoj industriji izborili su se zapovećanje plata od 4,3 posto od aprila ove godine, a mnogi od njih će dobiti i kraću radnu sedmicu.
Iako radnici u Njemačkoj ovo slave kao veliku pobjedu, šefovi mnogih kompanija se hvataju za glavu jer bi im nova pravila mogla donijeti gubitke.
S druge strane, ovo bi se moglo pozitivno odraziti na metalski sektor u BiH, jer će naše kompanije sada postati još konkurentnije kao snabdjevači njemačke industrije.
Više cijene rada mogle bi natjerati pojedine kompanije da još više dijelova nabavljaju iz inostranstva.
BiH je već sada veliki snabdjevač njemačke auto-industrije, jer brojne naše kompanije proizvode dijelove za njemačke gigante, a njihovi proizvodi sada će biti još povoljniji u odnosu na one proizvedene u Njemačkoj.
Prema novim uslovima rada u Njemačkoj, radnici će imati pravo da radnu sedmicu skrate sa 35 na samo 28 sati u periodu od dvije godine.
Na to će imati pravo radnici koji brinu od drugim osobama, naprimjer koji odgajaju djecu.
Dogovor je postigao sindikat IG Metal sa predstavnicima više od 700 kompanija u jugozapadnoj Njemačkoj, među kojima su i najveće automobilske kompanije. On će se odraziti i na druge kompanije koje nisu članice ovog sindikata, navode njemački mediji.
– Dogovor ovog sindikata postavlja standarde za sve ostale firme u Njemačkoj, rekla je Megan Greene, glavni ekonomista u firmi Manulife Asset Management.
Njemački radnici izborili su se za ova prava ohrabreni niskom stopom nezaposlenosti i velikim ekonomskim rastom.
Proizvođač Mercedesa, Daimler, saopštio je da će ponuditi fleksibilno radno vrijeme radnicima od naredne godine.
No, za mnoge kompanije ovo će biti problematično. Udruženje poslodavaca Südwestmetall, koje je prihvatilo dogovor, saopštilo je da je ovo kompromis sa “bolnim elementima”, i da će njegovo provođenje za mnoge firme biti teško.
Prema jednom ranijem istraživanju radnici u Njemačkoj autoindustriji zarađuju oko 4.000 eura mjesečno.
(Autor: BiznisInfo)