Dok je mega spajanje između dva velika američka lanca trgovina mješovitom robom otežano regulatornom birokratijom, evropski rival ide na veliko širenje u SAD-u.
Aldi je u četvrtak rekao da planira otvoriti 800 novih trgovina širom SAD-a u planu proširenja vrijednom 9 milijardi dolara, a diskontni trgovac mješovitom robom objavio je da želi donijeti “najniže moguće cijene u vrijeme kada su potrošači više nego ikada usredotočeni na uštedu”.
Saopštenje lanca, poznatog po niskim cijenama, dolazi u trenutku kada su kupci u SAD-u pritisnuti višim cijenama hrane, a ljudi sve više kuhaju kod kuće jer zbog skoka cijena objedovanje u restoranu mnogi ne mogu priuštiti.
Konkretne lokacije za nove trgovine nisu otkrivene, ali je njemačka firma rekla da želi ojačati svoju “već jaku prisutnost” na sjeveroistoku i srednjem zapadu, plus proširiti se na zapad u Južnoj Kaliforniji, Phoenixu i drugim gradovima, poput Las Vegasa.
Neke od 800 novih lokacija bit će pretvorbe trgovina iz sada potpune akvizicije Winn-Dixie i Harveys supermarketa, pri čemu će “značajan broj” tih lokacija – većinom smještenih na jugoistoku – odbaciti svoja imena i preurediti u Aldi.
Otprilike 50 trgovina bit će pretvoreno kasnije ove godine, a većina će se ponovno otvoriti pod imenom Aldi 2025. Međutim, imena Winn-Dixie i Harveys Supermarkets neće potpuno nestati: Aldi je rekao da će “značajna količina” lokacija zadržati tu marku.
Širenje Aldija pokazuje da “baca rukavicu tradicionalnim igračima u trgovini mješovitom robom”, prema Neilu Saundersu, maloprodajnom analitičaru i upravnom direktoru GlobalData Retaila, dodajući da je to “veliki izazov za tržište koji bi mogao uzrokovati značajne poremećaje i bol za druge trgovce”.
Aldi ima jeftin poslovni model i može se pohvaliti da su njegove cijene do 50 posto niže od tradicionalnih supermarketa. Njegove trgovine su mnogo manje od tipičnog američkog supermarketa. Više od 90 posto brendova koje Aldi prodaje su njegove vlastite robne marke.
– U konačnici Aldijevo širenje dobra je vijest za američke potrošače. Međutim, to će povećati pritisak konkurencije na tržištu prehrambenih proizvoda – rekao je Saunders.