Njemački div KiK osvojio je kupce širom Evrope, ko stoji iza njega i šta znači ovo ime!

0

Gotovo svaki grad u Njemačkoj ima poslovnicu trgovačkog lanca KiK-a, a izuzetno je popularan i u mnogim drugim državama. Čini se kako ovaj njemački trgovac nudi sve što vam se čini da trebate. Tamo ćete prije svega naći jeftin tekstil, ali i puno detalja za uređenje doma. No, odakle Kik zapravo dolazi i šta to ime znači?

KiK-ov poslovni model nadahnjuje ljude jer se kod njih možete obući gotovo od glave do pete za manje od 30 eura – a kupiti i detalje za dnevnu sobu. Ali, kako je ovaj koncept uopšte nastao?

“KiK Textilien und Non-Food GmbH” osnovao je 1994. Stefan Heinig u Düsseldorfu. Naziv firme KiK znači “Kupac je kralj” (njem. “Kunde ist König”). Već naziv bi trebao otkriti da je firma usmjerena prvenstveno na potrebe svojih kupaca, pišu njemački mediji.

Od svog osnivanja, kompanija je slijedila cilj ponude jeftinih proizvoda i pozicioniranja kao jednog od najvećih diskonta. U prvim godinama nakon osnivanja KiK se brzo proširio i otvorio brojne poslovnice u Njemačkoj, piše Fenix Magazin.

Danas samo u Njemačkoj postoji preko 2.700 poslovnica. Firma je sada proširila svoju prodaju u Austriju, Češku, Sloveniju, Slovačku, Mađarsku, Hrvatsku, Poljsku, Nizozemsku, Italiju, Rumuniju, Bugarsku, Portugal i Španiju. U 2023. godini prodaja je iznosila 2,2 milijarde eura.

Od 2021. KiK je, uz Obi, u potpunosti dio Tengelmann grupe poduzeća.

Firma je prvenstveno trgovina za prodaju tekstila, no KiK je brzo proširio asortiman te osim odjeće nudi i potrepštine za domaćinstvo, igračke i dodatke. Fokus na iznimno niske cijene i širok asortiman proizvoda posebno su pridonijeli popularnosti KiK-a među brojnim potrošačima.

U sklopu prilagodbe digitalnosti i širenja, KiK je 2013. otvorio online trgovinu. Danas čak postoji i aplikacija “myKiK” koja kupovinu čini još lakšom.

U KiK-u radi 91 posto žena, od čega 57 posto rukovodećih pozicija zauzimaju žene. Kako navode njemački mediji, KiK nema vlastite proizvodne pogone. Firma proizvodi robu uglavnom u Aziji, posebno u Kini i Bangladešu.

Posljednjih godina KiK je kritiziran zbog poslovne prakse pri opskrbnom lancu. Ponajviše u vezi s uvjetima rada i plaćama dobavljača. U medijima kružili desetine negativnih izvještaja: jeftina roba, loše plate, zapaljena zgrada tvornice, špijunaža, nehumani radni uvjeti i mnogi drugi negativni izvještaji.

Ova kritika dovela je do povećanih napora firme da poboljša uvjete u cijelom opskrbnom lancu i pokrene inicijativu održivosti. KiK je 2006. izradio i Kodeks ponašanja koji daje smjernice za sve dobavljače, proizvodne firme i šivaonice.

KiK je u sklopu inicijative održivosti odlučio promovisati ekološki prihvatljiviju praksu unutar firme. Između ostalog, uveli su korištenje organskog pamuka u nekim proizvodima, piše Fenix Magazin.

Prije nekoliko godina evropski sistem brzog upozoravanja RAPEX nekoliko je puta upozorio na opasne proizvode iz KiK-ovog asortimana: tamo su, među ostalim, navedene povišene razine olova, zabranjene azo-boje i formaldehid u dječjim igračkama, te biocidi u obući.