Prodaja novih automobila u Njemačkoj je porasla u augustu, pokazuju zvanični podaci, dok je zabilježen dalji pad registracija dizelaša.
Ukupan broj novoregistrovanih automobila na putevima u Njemačkoj porastao je za 3,5 posto u odnosu na isti mjesec 2016. godine, dostigavši skoro 254.000 vozila, objavile su federalne saobraćajne vlasti, KBA, prenosi agencija France press.
To je ubrzanje u odnosu na julski porast od 1,5 posto.
Istovremeno registracija dizel motora pala je za 14 posto prošlog mjeseca na godišnjem nivou.
Potencijalne kupce u najvećoj europskoj ekonomiji uplašile su reakcije političara na masovne prevare na regularnim testiranjima emisije gasova, na kojima su proizvođači automobila prikrivali prekomjerne nivoe ispuštanja azotnih oksida (NOk) iz motora.
Neki njemački gradovi su pokrenuli inicijativu za zabranu vozila velikih zagadjivača u određeno vrijeme, kako bi riješili problem zagađenja vazduha.
Kancelarka Angela Merkel je izjavila da “radi na sprječavanju zabrane vožnje”, pošto je počeo skup gradonačelnika i gradova koji su najpogođeniji ovim problemom.
Od januara do augusta ove godine, oko 40,9 odsto registrovanih novih automobila bilo je na dizel pogon u odnosu na 46,7 posto iz istog perioda 2016, saopštilo je Udruženje automobilske industrije VDA.
Posmatrano po brendovima, Volkswagen – koji je u epicentru dizel skandala – ima najveći broj registracija novih automobila, 43.500 jedinica, ili 17,2 posto od ukupnog broja.
Uprkos tome, njegova prodaja je u augustu smanjena za 10,9 posto u odnosu na prošlu godinu.
Prodaja drugih zvučnih automobilskih brendova je bila u porastu, pri čemu je BMW zabilježio povećanje od 6,7 posto, a Mercedes-Benc od 7,5 posto u poređenju sa avugustom 2016.
Folksvagenov proizvođač luksuznih automobila, Audi, zaostajao je za rivalima, pošto je povećao prodaju za samo 0,9 posto.
Oprez Njemaca prema dizelašima rezultirao je većim interesovanjem za automobile s pogonom na alternativne izvore energije, pa je prodaja hibridnih vozila skočila u augustu 76 posto međugodsišnje, a potpuno električnih automobila za 143 posto. Ipak, apsolutne cifre su ostale niske, na nešto ispod 7.000 hibridnih i 2.200 električnih vozila. (Beta)