Optužbe na račun njemačkih auto-kompanija da posljednjih 20-ak godina djeluju kao kartel, odnosno da se dogovaraju o svim bitnim pitanjima, od tehničkih rješenje do cijena, glavna su tema u svjetskim poslovnim medijima posljednja dva dana.
BiznisInfo je jučer pisao o tome je ovu veliku aferu oktrio njemački magazin Der Spiegel a da su Evropska komisija i Njemački ured protiv monopola primili informaciju o ovome koju trenutno procjenjuju.
U dogovorima su navodno učestvovali predstavnici Volkswagena (i njegovih kompanija Audija i Porschea), potom vlasnika Mercedes-Benza Daimlera, i BMW-a.
U novoj analizi CNN danas piše da se najveća njemačka industrijska grana ponovo suočava s velikim problemima, iako se još oporavlja od afere „dizelgejt“ u vezi s lažiranjem nivoa ispušnih gasova.
– Ulog je veliki. Ako zvaničnici EU zaključe da su proizvođači automobila prekšili zakon o konkurenciji, mogu ih kazniti sa više milijardi eura, piše CNN u analizi.
Dodaje se da, potencijalno, štetu od ovog slučaja može osjetiti cijela Njemačka ekonomija.
Auto-industrija zapošljava čak 800.000 ljudi u Njemačkoj i na nju se odnosi čak 20 posto ukupnih industrijskih prihoda.
Osim toga, ova industrija je „moćan ambasador“ najveće evropske ekonomije. Jedan od pet automobila širom svijeta nosi njemački znak. Reputacija njemačkih autombila, odnosno njihov vrhunski kvalitet, doveo je do toga da proizvodi s oznakom Made in Germany postanu omiljeni izbor potrošača širom svijeta.
Na kraju, dodajmo ovome da se BiH treba nadati da ovaj skandal neće imati velike posljedice, s obzirom da veliki broj bh. kompanija sarađuje s njemačkom auto-industrijom. Čitav niz kompanija širom BiH proizvodi razne dijelove za njemačke gigante, od unutrašnjih dijelova, presvlaka, felgi, dijelova za motore i kočnice itd.