Kompanija Nissan Motor u utorak je prognozirala svoj najveći operativni godišnji gubitak.
Ovaj japanski proizvođač automobila broj 2 predviđa operativni gubitak od 470 milijardi jena (4,5 milijardi dolara) a očekuje da će prodaja vozila pasti za 16 posto, jer pandemija koronavirusa usporava napore kompanije da reorganizuje svoje poslovanje, prenijela je agencija Reuters.
Godine agresivne ekspanzije, posebno na tržištima u nastajanju, ostavili su Nissan sa sumornim maržama, portfeljem koji stari i potamnjelim brandom.
Kompanija još trpi i posljedice hapšenja bivšeg generalnog direktora Carlosa Ghosna iz 2018. godine, a u maju je otkrila dalekosežni plan restrukturiranja koji zahtijeva dramatično smanjenje proizvodnih linija i lepeze modela vozila.
U prvom tromjesečju Nissan je zabilježio operativni gubitak od 153,9 milijardi jena, što je drugi njegov uzastopni kvartalni gubitak, nakon što je u januaru-martu pao u crveno za 94,8 milijardi jena.
Globalna prodaja vozila pala je za 48% na 643.000 jedinica u kvartalu april – juni, dok je prodaja prepolovljena u Sjevernoj Americi, ključnom tržištu japanske kompanije. Prodaja u Kini pala je 40 posto.
Nissanove nevolje istaknule su krhkost njegovog partnerstva sa francuskim Renault SA, koji je takođe najavio veliko restrukturiranje a i Mitsubishi Motors Corp, mlađi partner u ovom tročlanom savezu, zabilježio je pad dionica u utorak oko 13% nakon što je prodaja u jugoistočnoj Aziji pala za 70% tokom kvartala i juna.
D. Hadžić