Nisan je danas krenuo s proizvodnjom električnog sedana dizajniranog za kineske kupce, na startu talasa više desetina planiranih jeftinijih električnih vozila koje najavljuju globalni proizvođači automobila za svoje najveće tržište.
Limuzina “Sylphy Zero Emission”, bazirana na modelu Nisan Leaf, zajednički proizvode kompanija Nisan Motor i kineski partner Dongfeng Motor grupa, prenosi agencija AP.
“Sylphy” košta 166.000 juana (25.850 dolara) usljed državnih subvencija, što je nešto više od polovine cene kineske verzije modela Leaf, koji prodaje mješovito preduzeće Nisana i Dongfenga – brend Venucia.
Iz Nisana kažu da “Sylphy” može da prevaljuje oko 338 kilometara sa samo jednim punjenjem.
Proizvođači, među kojima su Dženeral Motors (GM) i Folksvagen, spremaju se da ove godine preplave Kinu električnim limuzinama, minivanovima i SUV-vozilima dizajniranim po lokalnom ukusu i za kupce s manjim budžetima.
Nisan, Tesla, GM i drugi prodaju uvozne električne automobile ili elektrificirane verzije modela koje prave kineski partneri, ali na tržištu dominiraju jeftiniji domaći rivali kao što je BID Auto.
Kineska vlada vidi električne automobile kao obećavajuću industriju i kao način da očisti svoje gradove koji se guše u smogu. Vlada je potrošila značajna sredstva na subvencije kineskim proizvođačima, ali je istovremeno donela regulativu o uvođenju prodajnih kvota i strožim standardima efikasnosti potrošnje goriva vršeći pritisak na proizvođače automobila.
Naime, prodajne kvote koje stupaju na snagu naredne godine zahtevaju da svaki brend prodaje električne automobile ili da ih obezbjeđuje od konkurenata koji ih proizvode. To vrši pritisak na proizvođače automobila da prave modele koje kineski potrošači traže i koje mogu sebi da priušte, navodi AP.