Američki proizvođač sportske opreme Nike odlučio je da prekine saradnju s online trgovcem Amazonom.
Iz Nikea je saopšteno da kompanija više neće prodavati robu preko web sajta Amazona, jednog od vodećih online trgovaca u svijetu, u želji da se fokusira na direktan odnos sa potrošačima, prenosi CNBC.
Ova vijest je uključila alarm u maloprodajnoj industriji, a neki nagađaju da bi i ostali brendovi mogli da slijede Nikeov potez i ocjenjuju da bi bilo pametno da to i urade.
„Brendovima ne treba Amazon. Brzina isporuke je bila prednost Amazona, ali se ta prednost suzila… Ovaj potez nam pokazuje da moćni brendovi shvataju da je promet preko njihovih sopstvenih web sajtova samoodrživ, profitabilniji i da zapravo jača robnu marku, dok je njihov promet i prihod preko Amazona manje profitabilan i manje doprinosi jačanju brenda”, izjavio je Rendi Konik, analitičar u kompaniji Džefris, prenosi Tanjug.
Konik smatra da će mnogi jaki modni brendovi, pa čak i oni iz drugih sektora, u budućnosti odlučiti da odustanu ili da ograniče svoje odnose sa Amazonom.