Nakon skandala sa Volkswagenom, u kojem je otkriveno da je kompanija varala na emisijama ugljen-dioksida na više od 11 miliona dizelaša, sve više evropskih gradova uvodi ograničenja ili zabrane za dizel vozila, što u nepovoljan položaj stavlja preprodavce korištenih automobila.
“Donedavno mi je prodaja dizelaša išla odlično, a sada ih se ne mogu riješiti zbog tih zabrana. Evo, Passat dizel, euro 6, novi automobil koji inače košta 28 hiljada eura, danas ga ne mogu prodati ni za 21 hiljadu”, govori Akaygun Hasan, vlasnik prodavnice polovnih automobila u Njemačkoj, prenosi Deutsche Welle.
Prema podacima njemačkog udruženja trgovaca automobilima, dizel automobil star tri godine, sa 45 hiljada pređenih kilometara, izgubio je polovinu svoje vrijednosti, a u rukama njemačkih trgovaca takvih je automobila ostalo 350.000, ukupne vrijednosti pet milijardi eura, koji ne mogu naći svog kupca.
Nijemci sve manje kupuju dizelaše zbog zabrane, odnosno ograničenja, tzv. ekoloških zona, koje su u posljednjih nekoliko godina uvedene u 50-ak njemačkih gradova.
Tako je, na primjer, dizelašima zabranjen ulaz u dvije ulice u centru Štutgarta, te u tri ulice u Hamburgu, a prema najavama, zabrane će u budućnosti biti još i rigoroznije.
Istim stopama kreću i u Milanu i Londonu.
“Svi mi govore – tjeraj auto na Balkan, izvezi ga u Srbiju, prešao je 300.000 kilometara, a može još toliko”, prepričava jedan trgovac.
To je, po svoj prilici, ono što njemački autodileri i čine.
U 2018. godini izvoz polovnih automobila na istočno i jugoistočno evropsko tržište iz Njemačke je bilo 226 hiljada vozila, a to je dvostruko više u odnosu na 2013, prije Volkswagenovog skandala, kada ih je izvezeno 142 hiljade.
U Hrvatsku je tako samo lani iz Njemačke došlo 7.500 automobila, što predstavlja ekstreman porast od 90 posto u odnosu na godine ranije.