Advertisement

Nestlé objavio godišnje rezultate za 2020. godinu

0

Nestlé je danas predstavio svoje godišnje rezultate za 2020. godinu. Treću godinu zaredom, kompanija je u vrlo izazovnom okruženju uspjela da nastavi sa poboljšanjem organskog rast, profitabilnosti i povratom uloženog kapitala.

Stručnost u prehrani, digitalne mogućnosti, decentralizirana struktura i inovacije, omogućili su da se Nestlé brzo prilagodi promjenjivim ponašanjima i novim potrošačkim trendovima, te ubrza transformaciju portfelja. Rezultate donosimo u nastavku:

  • Organski rast dostigao je 3,6%, sa stvarnim unutarnjim rastom od 3,2% i rastom cijena od 0,4%. Rast je podržan održivim zamahom Amerike te Purina PetCare i Nestlé Health Science.
  • Zbog kontinuiranog rasta švicarskog franka u odnosu na većinu valuta, međunarodno poslovanje palo je za 7,9%. Prodaja dijelova poslovanja imala je negativan utjecaj od 4,6%. Kao rezultat toga, ukupna prodaja smanjila se za 8,9% na 84,3 milijarde CHF (2019. godina: 92,6 milijardi CHF).
  • Interno usklađena profitna marža (UTOP) postigla je 17,7%, što je za 10 baznih poena više na prijavljenoj osnovi i 20 baznih poena u stalnoj valuti. Profitna marža (TOP) porasla je za 210 baznih bodova na 16,9%.
  • Usklađena zarada po dionici porasla je za 3,5% u stalnoj valuti i smanjila se za 4,5% na prijavljenoj osnovi na 4,21 CHF. Zarade po dionici ostale su na 4,30 CHF na izvještajnoj osnovi.
  • Slobodni novčani tok iznosio je 10,2 milijarde CHF.
  • Povrat na uloženi kapital povećan je za 240 baznih poena na 14,7%.
  • Odbor predlaže povećanje dividende od 5 centima na 2,75 CHF po dionici, što predstavlja 26 godina uzastopnog rasta dividende. Ukupno je 14,5 milijardi CHF vraćeno dioničarima u 2020. godini, kombinacijom otkupa dividendi i dionica.
  • Kontinuirani napredak u upravljanju portfeljem. Nestlé je u Kini prodao poslovanje mlijekom od kikirikirija i konzervirane rižine kaše brenda Yinl, te je pristao prodati svoje regionalne brendove izvorske vode, poslovanje s pročišćenom vodom i uslugu dostave pića u SAD-u i Kanadi. Rotacija vrijednosnih papira unutar portfelja za postizanje ciljeva, koja traje od 2017. godine, sada iznosi oko 18% ukupne prodaje za 2017. godinu.
  • Predviđanja za 2021. godinu: očekuje se kontinuirani organski rast prodaje prema srednjoj jednocifrenoj stopi. Očekuje se poboljšanje interno usklađene profitne marže, uz kontinuirano umjereno poboljšanje. Očekuje se I porast temeljne zarade po dionici u stalnoj valuti i učinkovitosti kapitala.
  • Srednjoročna predviđanja: Očekuje se održiv srednji jednocifreni organski rast prodaje, kao i nastavak umjerenog poboljšanja osnovne operativne profitne marže trgovanja. Također se očekuje stalno i oprezno raspoređivanje kapitala i poboljšanje učinkovitosti kapitala.

Milan Dukić, voditelj prodaje Nestlé za Bosnu i Hercegovinu, izjavio je: „Osvrćući se na godišnje rezultate za 2020. godinu, Nestlé je u sjevernojadranskoj regiji ostvario dvocifreni rast u Sloveniji i pozitivne rezultate u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, završivši godinu sa 4,4% zdravog rasta. Pored sigurnosti naših zaposlenih i kontinuiteta poslovanja, bili smo fokusirani na pružanje podrške zajednicama u kojima poslujemo i izdvojili smo više od CHF 450.000 za donacije, te podršku našim partnerima, kako bismo prevazišli ovo neviđeno razdoblje. U Bosni i Hercegovini, rast je osiguran sticanjem tržišnih udjela. Uspjeli smo ojačati snažno vodstvo s brendom NESCAFÉ na ukupnom tržištu kafe, kao i brendom THOMY u kategoriji majoneze. Naš distribucijski partner MCI bio je ključan u postizanju pozitivnih rezultata.

Pandemija COVID-19 nije usporila napredak kompanije i Nestlé je ostao fokusiran na održivost, te odlučan u postizanju smanjenja neto stope emisija stakleničkih plinova na nulu do 2050. godine.

Cijeli izvještaj možete pročitati na web stranici kompanije.