NEOBIČNO ISTRAŽIVANJE Psi više vole Bijonse nego Betovena

0

Većina pasa bolje reaguje na pjesmu Bijonse “Single ladies” i moderni zvuk nego na Mocartovu “Malu noćnu muziku” i klasične kompozicije, to je rezultat eksperimenta “Muzičke preferencije domaćih pasa” koju je organizovala kompanija “Sony”.

Kao i ljudi, i psi imaju svoj muzički ukus, pokazalo je istraživanje sprovedeno povodom predstavljanja Sonijevog GTK-XB7 audio sistema velike snage.

U eksperimentu je učestvovalo devet pasa različitih rasa kojim su naizmjenično puštani hitovi Bijonse, Džastina Bibera, Tejlor Svift, Elvisa Prislija i Martina Geriksa i vječne klasične kompozicije Baha, Pahelbela, Mocarta, Betovena i Čajkovskog.

Rezultat je pokazao da gotovo dvije trećine ispitanih pasa (62 odsto) spontano radije bira da sluša na primjer Bijonse, nego Betovena i klasične kompozicije koje je izabralo 38 odsto pasa.

Istraživači su puštali po jednu popularnu i jednu klasičnu numeru s dva zvučnika, dubokih baseva, i u kombinaciji sa raznobojnim trosmjernim osvjetljenjem koje prati ritam, a psi su se uglavnom duže zadržavali ispred zvučnika sa popularnom muzikom, što sugeriše da više uživaju u slušanju energičnih ritmova.

Kakve pjesme prijaju čovjekovom najboljem prijatelju ispitivale su stručnjak za percepciju kod životinja i članica evropskog Udruženja za ispitivanje ponašanja životinja dr Ana Vilkinson i doktorantkinja Natalija Albukerki.

“Željeli smo da damo novo značenje zabavi, a za to nema boljeg načina nego da pozovemo svoje krznene prijatelje da nam se pridruže na podijumu za ples”, rekao je direktor sektora za video i zvuk u kompaniji “Sony Europe” Alberto Ajala.

Kompanija “Sony” je u saradnji sa inovativnom produkcijskom kućom Unit 9 kreirala i spot Party Animals“koji prikazuje kako se kućni ljubimci zabavljaju uz hit Martina Geriksa Animals“i audio sistem GTK-XB7.

Naučnici su i ranije ispitivali kako muzika utiče na životinje, i zaključili su, na primjer, da krave koje slušaju Mocarta daju više mlijeka.