Nedim Kalamujić, direktor InterCampa: Nema rezultata bez dugotrajnog rada i punog angažmana

0

InterCamp je privatna, porodična firma koja je počela sa radom 2002. godine. Spada u srednja preduzeća sa brojem direktno zaposlenih u prosjeku od 23 do 25, ne računajući sezonske radnike. Osnovna djelatnost InterCampa je distribucija mliječnih proizvoda na području BiH a u pitanju su proizvodi odabranih, uglavnom njemačkih partnera.

intercamp

Intercamp je ekskluzivni zastupnik najpoznatijih evropskih brendova

Takođe, InterCamp je razvio i kooperantsku proizvodnju mesnih prerađevina pod vlastitom robnom markom Gasto Merak koji distribuira u BiH a u manjem obimu i na tržište Evropske unije.

“Gastro merak je nastao kao  izraz želje da se širem tržištu ponude mesne prerađevine sa lokalnom tradicijom, kao i da se lokalnom tržištu ponude proizvodi vrhunskog kvaliteta. Brend obuhvata vrlo širok asortiman mesnih prerađevina od kojih se dio radi kod kooperanata u BiH, a dio kod partnera u Austriji”, kaže direktor InterCampa Nedim Kalamujić.

intercamp-1

Kako ističu u kompaniji, problem sa kojima se privrednici u BiH suočavaju su brojni, no InterCamp ide dalje i već je prepoznat kao drugačiji od drugih. Kupce su našli među trgovačkim lancima, veleprodavcima, ugostiteljima, zadrugama, individualnim proizvođačima voća…

“Bh. građani, kao  kupci se nalaze u situaciji brojnih ograničenja:  kupovna  moć  je mala, a pod pritiskom malog kupovnog potencijala padaju  i kriteriji po pitanju kvaliteta. Drugi je problem dostupnost  ponude, a na nju bitno utiče tržište  maloprodaje što se u konačnici svodi na to da  praktično maloprodavci odlučuju šta će narod jesti  i piti. Utakmica između maloprodavaca,  svedena na mali broj varijacija, smanjuje mogućnost izbora”, pojašnjava Kalamujić.

Kompanija se bavi i vlastitom primarnom poljoprivrednom proizvodnjom jagodičastog voća kao i kooperantskom proizvodnjom, otkupom, zamrzavanjem i preradom jagodičastog voća. Prerada  je  u začetku, a kako najavljuju, ubrzo kreće  i  distribucija prerađevina na bazi voća.

Ova godina je bila prva godina u  kojoj se InterCamp pojavio kao otkupljivač malina, a prva iskustva  ukazala su na potrebu ozbiljnijeg pristupa u ovoj oblasti.

“Pored napora lokalne zajednice – Općine, udruženja privrednika i poljoprivrednika  sa kojima imamo više nego dobru saradnju, treba puno raditi sa ljudima na terenu  i posebno posvetiti pažnju mentalitetu u kojem dominira mišljenje da se rezultati postižu brzo, da su mogući sa parcijalnim angažmanom, bez pune primjene svih agrotehničkih mjera i uputa itd. Ali mislim da ovo nije problem samo  kod poljoprivrednika, već generalno u bh. društvu, gdje su se u tranziciji  društva pogubili realni kriteriji i sistem vrijednosti. Bojim se da su trenutni aduti bh. poljoprivrede u rukama rijetkih pojedinaca, poduzetnika  – entuzijasta, koje sistem destimuliše, a inostrano tržište lako diskvalifikuje”, kaže Kalamujić.