Naučnici Tesle napravili bateriju koja traje 100 godina

0

Teslino odjeljenje za napredna istraživanja baterija kompanije “Tesla” u Kanadi, u saradnji sa Univerzitetom Dalhousi, objavilo je novi članak o novoj bateriji na bazi nikla koja bi mogla da traje 100 godina. Dok se puni i skladišti energiju efikasnije od LFP ćelija.

Ovo je napravljeno u partnerstvu sa Jeffom Dahnom, svjetski poznatim stručnjakom za tehnologiju baterija koji je trenutno povezan sa Univerzitetom Dalhousie u Halifaksu, Kanada, kako je prvi izvijestio Electrek.

On već dugo radi na litijum-jonskim baterijama i smatra se pionirom u ovoj oblasti jer je njegov rad unaprijedio trenutni životni ciklus.

Još 2016. godine Tesla je uspostavio svoje “Tesla Advanced BatterY Research” u Kanadi kroz partnerstvo sa laboratorijom za baterije Jeffa Dahna na Univerzitetu Dalhousie u Halifaksu, Kanada. Dahn se smatra pionirom u litijum-jonskim baterijama. On je radio na Li-jonskim baterijama prilično od kada su izmišljene. On je zaslužan za povećanje životnog ciklusa ćelija, što je pomoglo njihovoj komercijalizaciji.

Međutim, grupa za istraživanje baterija već je proizvela niz patenata i članaka o baterijama za automobilsku kompaniju milijardera Elona Maska.

Novi istraživački rad, koji je objavljen u Journal of the Electrochemical Society, opisuje hemiju baterija na bazi nikla koja ima za cilj da se takmiči sa LFP ćelijama baterija u smislu dugovječnosti, zadržavajući prednosti baterija zasnovanih na niklu, kao što je veća gustina energije, što omogućava električnim vozilima da putuju dalje sa manje baterija.

Smatra se probojom jer se u izvještaju navodi primjer u kome bi se životni vijek  baterije odnosno “Stogodišnje baterije” varijacije litijum-nikl-mangan-kobalt baterije mogao produžiti za više od 100 godina.

Naravno ako se puni na konstantnoj temperaturi od 25 stepeni Celzijusa i da rade na naponu od 3,8 volti (umjesto uobičajenih 4,2 volta) uz održavanje na temperaturi od 25 stepeni.

Prema studiji, ako je baterija držana na konstantnoj temperaturi od 25 stepeni Celzijusa (77 stepeni Farenhajta), mogla bi da preživi više od jednog vijeka piše portal news18.

Kada je riječ o punjenju, nova baterija je, prema navodima autora, konkurentna litijum-gvožđe-fosfat (LFP) ćelijama, koje se sve više koriste u “Teslinim” elektromobilima.

LFP baterije traju oko 10 godina. Povrh potencijalno skoro 10 puta dužeg životnog vijeka u odnosu na njih, “stogodišnja” ćelija može uskladišti i veće količine energije.

Novi dizajn će možda moći da funkcioniše sa malo ili bez kobalta. Ovo je kritično jer iskopavanje kobalta može dovesti do kontaminirane vode, vazduha i tla, kao i rudara koji pate od respiratornih i drugih zdravstvenih problema.

Sa malo kobalta ili bez njega u sastavu baterije, novi dizajn baterije bi mogao da pruži identične rezultate i da radi na isti način.

Ovo će biti moguće zahvaljujući novom elektrolitu koji sadrži litijumovu so LiFSI (litijum bis fluorosulfonil imid), prenosi zanimljivostidana.com.