Advertisement

Narednih dana kreće izgradnja još jednog autoputa u BiH

0

Nakon više od pola godine od zvaničnog početka izgradnje autoputa Banjaluka – Prijedor, pri kraju su radovi na kampovima u kojima će boraviti kineski radnici, koji bi od ovog mjeseca trebalo da zavrnu rukave i da punom parom krenu u izgradnju ove vrlo važne putne komunikacije.

– Izgradnja autoputa počinje čim se završi izbor nadzornog tima, a to će biti  najkasnije  do kraja naredne sedmice, što znači da će radovi krenuti u prvoj polovini jula – rekao je za “Nezavisne novine” vršilac dužnosti direktora  “Autoputeva RS” Slobodan Stanarević.

Kako je objasnio, to treba da se uradi i prema koncesionom ugovoru koji su potpisali Republika Srpska i kineski izvođač radova.

– Nakon završetka izbora nadzornog tima, radovi na izgradnji autoputa krenuće punom parom – uvjeren je Stanarević.

Prema njegovim riječima, u izgradnji će učestvovati oko 150 kineskih radnika, koji će biti smješteni u dva kampa.

– Jedan kamp je već završen, a na drugom su u toku radovi. Kampovi će biti u Omarskoj i Ivanjskoj, koji će se postepeno popunjavati radnom snagom – rekao je Stanarević.

Kako je dodao, u izgradnji će najviše učestvovati kineski inženjeri, a domaća radna snaga će raditi na gradilištu.

– Pored kineskih inženjera, biće tu i njihovi geometri, kuvari… Takođe, biće i naši inženjeri kao nezavisni konsultanti – rekao je Stanarević.

Ističe da  neće biti zastoja što se tiče imovinsko-pravnih odnosa.

– Riješeno je dva i po kilometra od Prijedora, a ostalo će ići zajedno s radovima, odnosno kako radovi budu naporedovali, mi ćemo tako rješavati taj dio problema – rekao je Stanerević.

Glavni izvođač radova je kineska kompanije SDHS-CSI BiH, koja je u Banjaluci registrovana kao predstavništvo kompanije “China Shandong International Economic i Technical Cooperation Group”.

Autoput Banjaluka – Prijedor biće dug oko 42 kilometara, a vrijednost projekta je 297 miliona evra. Ovaj novac obezbijediće kineska kompanija koja će u narednih 30 godina eksploatisati ovu saobraćajnicu, a njihovo ulaganje treba da bude otplaćeno po osnovu naplate putarine.

Republika Srpska garantovala je broj vozila koji će obezbijediti oko 30 miliona eura potrebnih za otplatu godišnje, a sve ispod toga biće namireno iz putarina s ostalih autoputeva, a ukoliko to ne bude dovoljno, razlika bi se obezbijedila iz budžeta Republike Srpske.

Kada su u pitanju obaveze kineskih investitora, oni bi trebalo da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od prikupljene putarine.