Sljedeće sedmice obilježit će se dva važna i velika događaja za Hrvatsku – na krajnjem jugu Hrvatske spojit će se Pelješki most, a na sjeveru bit će puštena u promet zadnja dionica Istarskog ipsilona u punom profilu autoceste, piše Večernji list.
U srijedu 28. jula tako će se, simbolički vrlo važno, spojiti dva dijela Hrvatske Pelješkim mostom.
U noćnim satima tog dana ugradit će se zadnji segment čelične nosive konstrukcije mosta koji će time biti spojen u punoj dužini od 2,4 kilometra, od Komarne do Brijeste na Pelješcu.
Spajanje mosta, a time i Hrvatske, dogodit će se na udaljenosti 1500 metara od Komarne i 900 metara od Brijeste. Do jučer je bilo ostalo za ugraditi još samo dva segmenta dužine po 18 metara, ukupno samo 36 metara mosta.
Predzadnji je segment ugrađen sinoć. Radnicima China Road and Bridge Corporation (CRBC) u početku je trebalo 11 dana da zavare jedan segment, no uhvatili su dobar ritam pa im sad za to treba sedam dana.
Stoga će se i spajanje mosta dogoditi dva mjeseca prije prvog roka, čime mogu biti vrlo zadovoljni u Hrvatskim cestama, investitoru radova, javlja Hin.
Uz to, spajanje mosta, a time i Hrvatske, dogodit će se tri dana prije treće godišnjice uvođenja kineskih izvođača u posao gradnje Pelješkog mosta, projekta vrijednog 2,08 milijardi kuna (526 miliona KM). Još nema informacija na koji način će se i hoće li se uopće službeno obilježiti taj dan, noć i trenutak spajanja mosta i Hrvatske.
Očekuje se da će biti priređen barem vatromet, jer je i dosad ugradnja nekih zatvarajućih segmenata bila obilježena na taj način te da će i dio vlade biti na mjestu događaja.
Dva dana prije toga, u ponedjeljak 26. jula, u promet bi trebalo biti pušteno zadnjih 16 km Istarskog ipsilona u punom profilu autoceste, i to dionica Cerovlje – Vranja. To će se dogoditi nekoliko mjeseci prije ugovorenog roka, koji je u novembru 2021., prenosi Hina.